سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

آخرین خبرها از افزایش دستمزد در سال آینده

سال گذشته نرخ تورم حدود ١٠ درصد بود اما حداقل دستمزد ١۴.۵ درصد افزایش یافت.

در حالی که شمارش معکوس برای تشکیل شورای عالی کار در بیست و نهم بهمن ماه سال جاری آغاز شده است، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاست این وزارتخانه در قبال تعیین حداقل دستمزد را اعلام کرد.

احمد مشیریان که در حاشیه در حاشیه نشست تخصصی گفت و گوی اجتماعی سه جانبه که در مجموعه تلاش برگزار شد، در جمع خبرنگاران سخن می گفت، تاکید کرد: سیاست ما افزایش بن کارگری نیست بلکه افزایش حداقل دستمزد کارگران است و برای بررسی آن کارگروه تخصصی تشکیل شده است .

وی با تاکید بر اینکه تصمیم مجلس برای افزایش ۱۵ تا ۱۸ درصدی حقوق زیر ۲ میلیون تومان کارمندان دولت بر روی دستمزد کارگری هم اثرگذار خواهد بود، گفت: وقتی‌که مجلس برای کارمندانی که زیر ۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرند افزایش ۱۵ تا ۱۸ درصدی تصویب می‌کند قطعاً این موضوع روی تصمیمات شورای عالی کار برای افزایش مزد کارگری اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: امسال برای بررسی حداقل مزد کارگروه تخصصی در کنار شورای عالی کار تشکیل شده است که به طور هفتگی تشکیل جلسه می دهد و نتایج بررسی های خود را در اختیار شورای عالی کار قرار می دهد.

معاون روابط کار وزارت تعاون از تشکیل شورای عالی کار در روز ٢٩ بهمن ماه خبر داد و گفت: سبد معیشت خانوار و نرخ تورم هر دو بر روی تعیین حداقل دستمزد تاثیر دارد. وی گفت: قرار است در مجلس برای افرادی که حداقل هایی از دستمزد را می گیرند تصمیم جدیدی گرفته شود.

مشیریان ادامه داد: سال گذشته نرخ تورم حدود ١٠ درصد بود اما حداقل دستمزد ١۴.۵ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: در دولت گذشته مجموعه نرخ تورم ٩٠ درصد و افزایش حداقل دستمزد کارگری ۶۵درصد بود در حالیکه در پنج سال گذشته مجموع نرخ تورم ۴٠ درصد اما افزایش دستمزد ٧۵ درصد بود.

درج دیدگاه