چهارشنبه, فروردین ۲۹, ۱۴۰۳

آموزش حرفه‌آموزی کلیدی برای توسعه پایدار کشور است

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید: آموزش‌ های فنی و حرفه‌ای به عنوان تجربه ایجاد شغل سال ‌های گذشته ، کلید توسعه پایدار جامع انسانی در مناطق مختلف کشور شمرده می شود.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید: آموزش‌ های فنی و حرفه‌ای به عنوان تجربه ایجاد شغل سال ‌های گذشته ، کلید توسعه پایدار جامع انسانی در مناطق مختلف کشور شمرده می شود.

به گزارش تعاون آنلاین، سلیمان پاک‌سرشت عصر شنبه در شورای اداری ابرکوه با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب، افزود: تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای در دولت تدبیر و امید برای ادامه فرآیند توسعه‌ از کلیدی‌ترین رویکردها در برنامه‌ریزی‌ ها مورد تأکید قرار گرفت.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: امروز خوشحال هستم در شهرستانی که ظرفیت‌های خوبی در حوزه توسعه دارد ، یک مؤلفه آموزش و زیرساخت‌ها در آن تدارک دیده شد .

پاک‌سرشت بابیان اینکه توسعه و آموزش در کنار هم قرار دارند، یادآور شد: توسعه مبتنی بر نیروی انسانی را به‌جای توسعه مبتنی بر منابع انتخاب شد .

وی با اشاره به نقش آموزش‌ های مهارتی در حوزه بانوان افزود: اهمیت آموزش بانوان بیش‌ از پیش در جامعه برای فراهم کردن زمینه اشتغال نمایان شده است .

به گفته وی مشارکت اقتصادی بانوان در این عرصه زیاد نیست و بخشی از این مسأله ناشی از ملاحظه‌های فرهنگی و اجتماعی است که بخش ناشی از توانمندی‌ مهارت هاست که در نیروی کار نداریم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای یادآور شد: تربیت نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر به‌صورت مناسب و متنوع تربیت می‌شوند تا سبب مهاجرت نیروی کار نشود.

معاون وزارت تعاون اضافه کرد: تلاش می‌کنیم، دغدغه‌ها و نگرانی‌ ناشی از کاهش توان مهارت نیروی کار را رفع کنیم.

پاک‌سرشت تصریح کرد: اراده جدی در مجموعه وزارتخانه، خصوصاً شخص وزیر برای تقویت حوزه‌های اجتماعی، اجرای دقیق‌تر و مؤثرتر مأموریت‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد.

همچنین امام‌جمعه ابرکوه با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر گفت: این ایام خجسته ،شیرین و پرنشاط مقارن با دود، خون ، باروت ،فریاد، خشم ، قهر و اعتراض علیه نظام بیداد و سلطه استبداد در سال ۱۳۵۷ شد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: دهه فجر یادآور شیرین‌ترین اوقات، لحظه و خاطره‌ای است که در آن خورشید اسلام درخشید.

وی بابیان اینکه ، ملت ایران هرچه دارد از امام امت دارد، اظهار داشت : انقلاب در حقیقت ، کیمیایی بود که به لطف خدا سلطه بیداد، استبداد، استمرار را از منابع ، مخازن ، معادن، نیروی انسانی و از سیاست ، اقتصاد، فرهنگ و تمدن ایران‌زمین قطع کرد.

همچنین فرماندار ابرکوه به دستاوردها و خدمات نظام در چهار دهه اخیر اشاره کرد و گفت: این شهرستان در حوزه عمرانی در اوایل انقلاب از آب، برق و مخابرات به‌صورت بسیار محدود برخوردار بود که میزان توزیع آن کمتر از ۳۰ درصد بود.

محمدکاظمی نسب افزود: به برکت نظام و انقلاب هم‌اکنون تمام روستاهای شهرستان در زمینه‌های عمرانی، آب، برق، گاز، تلفن، تلفن همراه و … برخوردار است.

وی افزود: پیش از انقلاب فقط ۴۰ کیلومتر جاده آسفالته وجود داشت، ابرکوه امروز حدود ۷۰ کیلومتر بزرگراه ، ۱۷۰ کیلومتر راه اصلی ، ۲۰ کیلومتر راه فرعی ، ۱۲۰ کیلومتر جاده روستایی به‌نحوی‌که تمام روستاها جاده آسفالته دارد.

به گفته وی هم‌اکنون تمام روستاها و چاه‌های کشاورزی منطقه برق‌ دارد و باوجود بارندگی ها در اوایل انقلاب، مشکل آب و کم‌آبی در آن زمان چندان مشهود نبود اما بسیاری از روستاها از نعمت آب شرب سالم محروم بودند، امروز تمام روستاها از برق برخوردارند.

فرماندار ابرکوه اظهار داشت: این شهرستان اوایل انقلاب تنها یک مرکز بهداشتی داشت که بیماران سرپایی درمان می‌شدند، پزشکان هم عمدتاً خارجی بودند .

کاظمی نسب ادامه داد: هم‌اکنون خدمات بهداشتی و درمانی در بیمارستان ابرکوه به بیماران و مراجعان ارائه می‌شود و بیمارستان ۹۶ تختخوابی با پنج بخش بستری نیز در حال تکمیل است.

فرماندار ابرکوه از این شهرستان به‌عنوان قطب کشاورزی یزد یادکرد و گفت: سالانه افزون بر ۱۹۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی و دامی با استفاده از روش‌های نوین علمی در منطقه تولید می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه صنعت شهرستان یک هزار تن سنگ‌های معدنی، ۶۰ هزار تن خاک صنعتی ،۴۵۰ هزار تن فولاد، ۳۰ میلیون مترمربع انواع کاشی و سرامیک و ۳۰ هزار تن فرآورده‌های لبنی تولید می‌شود.

کاظمی نسب یادآور شد: سالانه ۵۰ هزار تن انواع میلگرد، پنج هزار تن سنگ‌آهن، هزار تن فرآورده‌های لبنی، ۱۰ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک صادر می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۳ هزارنفری ابرکوه که در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد دارای ۲ بخش مرکزی و بهمن و دو شهر ابرکوه و مهردشت و دارای ۳۴ روستا است.

درج دیدگاه