پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

مدیرآموزش و تحقیقات وزارت تعاون:

آموزش سطوح مدیریتی، یک اولویت است

مدیر کل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، در دیدار با تعاونگران در اتاق تعاون ایران، آموزش و توانمند سازی منابع انسانی را راهبرد دوم از راهبردهای هفتگانه تحول در بخش تعاون عنوان کرد و گفت: اولویت اساسی ما این است که منابع مدیریتی بخش تعاون ارتقا یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، حمدالله رستمی مدیر کل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، توسعه مهارت های مدیریتی را شامل مواردی مانند ارتقای بهره وری، مدیریت مالی، مدیریت بازار، مدیریت صادرات، مدیریت فروش، مدیریت منابع انسانی و روابط کار دانست و اذعان داشت که در تعاونی ها باید به آن ها توجه شود.

به گفته وی آموزش در ۴ بخش حقوقی، مدیریتی، مالی و تخصصی تقسیم شده است تا در جهت ارتقا سطح دانش مدیران بکارگیری شود. رستمی ادامه داد: پایین بودن سطح دانش مدیران از ضعف های اصلی محسوب می شود و مدیران توانمند و با مهارتهای مدیریتی می توانند به ارتقا و توسعه هر بخشی کمک کنند.

رستمی، آموزش بخش تعاون را شامل مهارت های مدیریتی، مباحث و رشته های مربوط به مدیریت تعاونی ها عنوان کرد.

وی در خصوص برنامه آموزشی این واحد ابراز داشت: علاوه بر برنامه ریزی های عادی سالانه، دوره های آموزشی در زمان تاسیس برای مدیران تازه وارد برنامه ریزی شده است تا با آموزش های حقوقی آشنا شوند همچنین آموزش هایی نیز در حیطه تجارت برنامه ریزی شده است از سویی تفاهم نامه ای هم با دانشگاه علم و صنعت در حوزه تحصیلات تکمیلی در دو رشته بازرگانی و کارآفرینی ویژه تعاون دوره های مجازی ارشد منعقد شده است.

وی در خصوص ترویج فرهنگ تعاون به معرفی تعاونی های موفق اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره تعاونی های موفق در این راستا صورت می گیرد و شناسایی تعاونی های موفق و معرفی آن ها یکی از روش های  ترویج تعاونی هست تا با معرفی الگوهای موفق و انتقال تجربیات آن ها به سایرین باعث رشد و بالندگی تعاونی ها شود.

 

درج دیدگاه