پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

آیا به کلانشهر تهران تسهیلات اشتغال روستایی رسید؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اعلام کرد: اجرای ۲۷۴ طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری با ۲۵۱ میلیارد تومان اعتبار در این استان به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اعلام کرد: اجرای ۲۷۴ طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری با ۲۵۱ میلیارد تومان اعتبار در این استان به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

به گزارش تعاون آنلاین، حاتم شاکرمی گفت: مقرر شده است بانک ها تا پایان آبان ماه جاری نسبت به پرداخت سهم اعتباری خود اقدام و نتیجه را در جلسه کاروگره تخصصی اشتغال استان ارائه کنند.

وی توضیح داد: تاکنون از سهمیه ۲۷۳ میلیاردتومانی استان تهران ۶۲۳ طرح روستایی و عشایری با مبلغ ۵۶۱ میلیارد تومان معادل دو برابر اعتبار استان به بانک های عامل معرفی شده است.

شاکرمی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و کارگروهها در شهرستان های استان توانسته اند در زمینه توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری خوب عمل کنند.

وی گفت: استان تهران از نظر انعقاد قرارداد طرح های توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری توانسته است رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تشریح کرد: عمده طرح های روستایی و عشایری در بخش صنایع دستی، تبدیلی، دامداری، بوم گردی و گردشگری با سود ۶درصد است که مورد اقبال قرار گرفته است و می تواند به روستاهای استان تهران از لحاظ اشتغال تحرک خوبی ببخشد.

شاکرمی همچنین با اشاره به تسهیلات مربوط به اشتغال فراگیر با سود ۱۸ درصد گفت: تاکنون ۶۲۵ میلیارد تومان طرح در این زمینه به بانک ها ارسال که در حال بررسی قراردارد و به دلیل بخشنامه بانک مرکزی فعلا پرداخت آنها متوقف شده است.

وی همچنین درباره ارائه تسهیلات برای مشاغل خانگی نیز اظهارداشت: مشاغل حمایتی با سود چهار درصد مربوط به خانواده هایی است که در منازل خود اشتغالزایی می کنند که معمولا زنان بی سرپرست و جوانانی هستند که کارهای هنری در منازل خود انجام می دهند.

شاکرمی افزود: به منظور حمایت از توسعه مشاغل خانگی از اول مرداد ماه امسال ۴۸ میلیارد تومان به استان تهران تخصیص داده شده که ۲۹ میلیارد تومان طرح به بانک ها ارسال شده است.

درج دیدگاه