پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

از سال آینده حقوق بازنشستگان پلکانی افزایش می یابد

معصومه-آقاپور-علیشاهی
معصومه-آقاپور-علیشاهی

نماینده مردم شبستر در مجلس از طرح افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان در سال آینده خبر داد.

نماینده مردم شبستر در مجلس از طرح افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان در سال آینده خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، معصومه آقاپور در جلسه‌ای که به منظور هم‌اندیشی در خصوص مسائل بازنشستگان استان با حضور مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی بازنشستگان را افتخار کشور عنوان کرد و  اظهار داشت: اگر ما امروز شاهد ایران سرافراز هستیم در نتیجه تلاش ها و زحمات بازنشستگان ادوار مختلف است و ما بخش اعظمی از موفقیت کشور را مدیون این عزیزان هستیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای غیررسمی در سال ۹۷ شاهد تورم ۱۴۰ درصد در کشور می‌باشیم، گفت: افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۹۷ در برابر فواره تورم ۱۴۰ درصدی بسیار ناچیز بوده و ما در این زمینه شاهد ناعدالتی هستیم.

آقاپور ادامه داد: در ماده ۳۰ برنامه ششم به دنبال پیدا کردن منبعی برای تامین اعتبار برای رفع این تبعیض و حتی رفع اختلاف حقوق بازنشستگی با تامین اجتماعی هستیم.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر موازنه ورودی و خروجی صندوق از استانداردها فاصله زیادی گرفته است گفت: این نرخ طی ۲۰ سال گذشته، ۲۰ به ۱ بوده است که طی ۵ سال اخیر به نرخ ۶ به ۱ رسیده است و در صورت عدم ایجاد اشتغال و اصلاح ساختار موجود طی سال‌های آینده این تهدید به بحران تبدیل خواهد شد.

آقاپور در ادامه با اشاره به برگزاری چهار نشست غیرعلنی مجلس در خصوص رسیدگی به مسائل صندوق‌های بازنشستگی گفت: از مهم‌ترین دغدغه‌های مطرح شده می‌توان به درمان، بیمه تکمیلی، ترمیم حقوق و اخیرا بحث مسکن اشاره کرد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر جمشید تقی زاده در راستای ارائه طرح افزایش حقوق پلکانی گفت: انتظار داریم در بخش امور رفاهی و بیمه تکمیلی نیز اقدامات خوبی صورت گیرد.

درج دیدگاه