جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

بر اساس توافق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صندوق بازنشستگی کشوری:

اشتغال بازنشستگان در قالب تعاونی

تفاهمنامه همکاری تعاون با صندوق بازنشستگی کشوری
تفاهمنامه همکاری تعاون با صندوق بازنشستگی کشوری

معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری تفاهمنامه همکاری امضا کردند که بر اساس آن بازنشستگان می‌توانند در قالب تعاونی‌ها به همکاری‌های مشاوره‌ای و تولیدی و خدماتی با ادارات دولتی ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار تعاون‌آنلاین،در این نشست معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این توضیح که مدل تعاونی یک مدل اقتصادی مبتنی بر مشارکت جمعی است و در بخش‌های صیادی ۹۰ درصد، مسکن ۱۰ هزار تعاونی، تعاونی‌های مصرفی ۵ میلیون نفر، آموزش ۱۹۰۰ تعاونی و خدمات بهداشتی و درمانی ۲۱۰۰ تعاونی مشغول به فعالیت هستند گفت: در این تفاهمنامه به این فکر شد که بسیاری از بازنشستگان دارای تخصص و تجربه هستند و می‌توانند در قالب تعاونی مشاوره‌ای وارد بازار کار شوند.

سید حمید کلانتری بیان کرد که قابل پیش‌بینی است که کارکنان هر سازمانی پس از بازنشستگی می‌توانند در قالب تعاونی‌ها خدمات‌رسانی کنند.

کلانتری هدف از این تفاهمنامه را در درجه نخست اطلاع‌رسانی به بازنشستگان تا بدانند تعاونی چیست و آن را چگونه باید تأسیس کرد و در درجه دوم استفاده بازنشستگان از ظرفیت‌های تعاونی‌ها عنوان کرد.

در ادامه نشست مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: خوشبختانه با حضور آقای کلانتری در بخش تعاون، شاهد شکوفایی و اتفاقات بسیار مثبتی در حوزه تعاون هستیم. افرادی که در صندوق بازنشستگی هستند تخصص و تجربه خوبی دارند و باید از ظرفیت‌های آنها استفاده کرد.

محمود اسلامیان افزود تعاونی‌های بازنشستگی دو مزیّت نسبت به رقبا دارند که تمایل دولت برای همکاری با آنان را بیشتر می‌کند. یکی اینکه افراد مجرّب و کارکشته که دهه‌ها سابقه فعالیت در تخصص خود را دارند به کار گرفته می‌شوند و خطا در خدمات آنها کمتر است و دیگری اینکه مبلغ قرارداد با تعاونی‌های بازنشستگان بسیار پایین‌تر است. زیرا هم آنها حاضرند با مبالغ پایین‌تر کارها را به دست بگیرند و هم از امتیاز ۲۵ درصد بخشش مالیاتی تعاونی‌ها بهره‌مند می‌شوند.

در پایان نشست، دو طرف تفاهمنامه را امضا کردند.

درج دیدگاه