پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

اعطای تسهیلات به ۵۸۰ تعاونی برتر/ ورود سازمان تعاون روستایی به بازار زعفران

۵۸۰ تعاونی برجسته کشور تسهیلات دریافت می کنند. به گزارش تعاون آنلاین، مهندس حسین صفایی ، مدیرعامل سازمان تعاون روستایی با اعلام این مطلب در بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات افزود: طبق تصمیمات اتخاذ شده امسال ۱.۵ میلیارد دلار تسهیلات برای پروژه های بزرگ و اساسی در اختیار تعاونی های برجسته کشور قرار […]

۵۸۰ تعاونی برجسته کشور تسهیلات دریافت می کنند.

به گزارش تعاون آنلاین، مهندس حسین صفایی ، مدیرعامل سازمان تعاون روستایی با اعلام این مطلب در بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات افزود: طبق تصمیمات اتخاذ شده امسال ۱.۵ میلیارد دلار تسهیلات برای پروژه های بزرگ و اساسی در اختیار تعاونی های برجسته کشور قرار می گیرد.به گفته وی تسهیلات ارزان قیمت به دیگر شرکت های تعاونی نیز اعطا می شود و طبق تفاهمنامه ها بانک سینا، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان نیز در این اقدام همکاری دارند.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور در پاسخ به این پرسش که سرانجام وضعیت شرکت های زیان ده زیر مجموعه تعاون روستایی چه خواهد شد، گفت: اکثر این شرکت ها در شرایط خوبی قرار دارند و بخشی نیز زیان ده هستند که انحلال آنها شدنی نیست چرا که اعضای زیادی را تحت پوشش خود دارند.

صفایی در ادامه از خرید روزانه هزار تن شیرخام و تبدیل آن به شیرخشک کامل و استفاده خامه آن در تولید کره طی سه سال گذشته خبر داد و افزود: این اقدام در راستای تنظیم بازار این محصولات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، بازار شیرخام از آرامش بسیار مناسبی برخوردار است و دامداران صنعتی شیرخام خود را با قیمتی بالغ بر ۱۳۰۰ تومان به صورت نقدی به فروش می رسانند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران همچنین از ورود این سازمان به بازار زعفران اشاره کرد و بیان داشت: در جهت حمایت از زعفران کاران و برای جلوگیری از افت قیمت زعفران سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به بازار این محصول ورود پیدا کرده است.

وی افزود: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بر حسب نوع رقم زعفران این محصول را با ۱۰ درصد بالای قیمت روز خریداری و جمع آوری می کند تا در بازار داخلی، بورس کشاورزی و بازار بین المللی به فروش برساند.

درج دیدگاه