پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

افزایش ۲۰۰ هزار نفری اعضای تعاونی های روستایی و کشاورزی در کشور

تعاون آنلاین – مدیرکل دفتر توسعه و آموزش تعاون سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: با افزایش ۲۰۰ هزار عضو جدید به تعاونی های روستایی و کشاورزی کشور طی سال جاری، تعداد اعضا به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید.

تقی رجبی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی تعاونی های روستایی چهارمحال وبختیاری از فعالیت هفت هزار تعاونی و اتحادیه روستایی، کشاورزی، تولیدی و زنان در کشور خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد حدود سه هزار تعاونی روستایی، یکهزار و ۴۰۰ تعاونی تولیدی و ۴۰۰ تعاونی مختص زنان است.
وی با اشاره به فعالیت ۲ هزار تعاونی کشاورزی به عنوان زیر مجموعه تعاونی های روستایی کشور گفت: این تعاونی ها به صورت تخصصی در حوزه های مختلف شامل دام، طیور، منابع طبیعی، جنگل ها و تولیدات گیاهی فعالیت می کنند.
وی عمده فعالیت تعاونی های کشاورزی را توزیع نهاده های کشاورزی و نیز ایجاد شرایط جهت بازرگانی کشاورزی و ارایه خدمات اعتباری از طریق تسهیلات بانکی و تامین اعتبارات مورد نیاز کشاورزان دانست.
مدیرکل دفتر توسعه و آموزش تعاون سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به رشد پنج درصدی تولید محصولات کشاورزی درکشور طی سال جاری گفت: همت و تلاش اعضای تعاونی های روستایی، کشاورزی و تولیدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را باید ستود و در ادامه بر حمایت همه جانبه دولت تدبیر و امید از بهره برداران و کشاورزان در بخش تعاونی ها تاکید کرد.
مدیر تعاونی روستایی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین از افزایش ۱۰ هزار عضو جدید در تعاونی های روستایی، زنان، کشاورزی، منابع طبیعی و آبزی پروری این استان در دولت یازدهم خبر داد.
جان محمد الله یاری، تعداد اعضای تعاونی های روستایی استان را ۹۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد در ۱۹۲ تعاونی عضو هستند.
وی به توجه دولت یازدهم در امر تولید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در تعاونی ها اشاره کرد و گفت: توسعه کشت گیاهان باغی و زراعی کم آب و دیمی منابع طبیعی و تغییر الگوی کشت با توجه به در نظر گرفتن پدیده خشکسالی و استفاده بهینه از آب کشاورزی در دستور کار تعاون روستایی قرار دارد.
به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده میوه شب عید مردم همه شهرستان ها و مناطق شهری و روستایی استان تامین و در روزهای پایانی سال در ۶۰ غرفه موقت توزیع خواهد شد.
۴۰ درصد جمعیت ۹۰۰ هزار نفری چهارمحال و بختیاری در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند.

درج دیدگاه