شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

اتباع خارجی در کدام استان ممنوع الفعالیت هستند؟ /برخورد با واحدهای غیرمجاز به منظور صیانت از حقوق واحدهای صنفی

معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور شناسایی تبعه های غیرمجاز و فاقد پروانه اشتغال در سال جاری چهار هزار و ۳۵۰ کارگاه تولیدی و صنعتی در قزوین مورد بازرسی قرار گرفت. به گزارش تعاون آنلاین، ناصر شفیع آبادی افزود:طی این بازرسی‌ها بالغ بر ۹۷۰ تبعه بیگانه فاقد مجوز که عمدتا اتباع […]

معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور شناسایی تبعه های غیرمجاز و فاقد پروانه اشتغال در سال جاری چهار هزار و ۳۵۰ کارگاه تولیدی و صنعتی در قزوین مورد بازرسی قرار گرفت.

به گزارش تعاون آنلاین، ناصر شفیع آبادی افزود:طی این بازرسی‌ها بالغ بر ۹۷۰ تبعه بیگانه فاقد مجوز که عمدتا اتباع افغان بودند شناسایی و اعمال قانون شدند.
این مسئول گفت:استان قزوین به استناد مصوبه شورای عالی کشور جزو استان های ممنوع برای حضور اتباع بیگانه به ویژه افغان ها است و باید کارفرمایان به این مصوبه توجه داشته باشند.
شفیع آبادی اضافه کرد:طبق این مصوبه اتباع بیگانه دارای مجوز اقامت از وزارت کشور تنها می توانند در ۲ بخش مرکزی و کوهین استان قزوین اسکان و اشتغال داشته باشند و به کارگیری اتباع در مناطق دیگر مستوجب جریمه نقدی برای کارفرما است.
معاون اشتغال اداره تعاون استان قزوین افزود: جریمه در نظر گرفته شده برای هر روز پنج برابر حداقل دستمزد معادل یک میلیون و ۱۸۰ هزار ریال است که در صورت تکرار، مبلغ جریمه به ۲ برابر این عدد افزایش می یابد.
وی اضافه کرد:علاوه بر این چنانچه کارفرمایان برای به کارگیری اتباع فاقد مجوز برخلاف قوانین و مقررات عمل کنند از طریق مراجع قضایی مستوجب سه تا ۶ ماه حبس خواهند شد .
شفیع آبادی اضافه کرد:با توجه به این مصوبه از کارفرمایان تقاضا داریم برای جلوگیری از پیامدهای ناشی موارد قانونی، از به کارگیری اتباع فاقد مجوز در سطح استان خودداری کنند.