پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

اولین وام اشتغال روستایی در کدام استان پرداخت شد؟

اولین وام اشتغال روستایی در استان گیلان پرداخت شد . به گزارش تعاون آنلاین، با پرداخت اولین وام اشتغال زایی در روستاها ،رائه تسهیلات در این قالب وارد مرحله اجرایی شد. این تسهیلات در هفدهمین سفر استانی علی ربیعی توسط بانک کشاورزی اعطا شده است.برای اجرایی شدن این طرح ، ربیعی ، شخصا در بانک […]

اولین وام اشتغال روستایی در استان گیلان پرداخت شد .

به گزارش تعاون آنلاین، با پرداخت اولین وام اشتغال زایی در روستاها ،رائه تسهیلات در این قالب وارد مرحله اجرایی شد.

این تسهیلات در هفدهمین سفر استانی علی ربیعی توسط بانک کشاورزی اعطا شده است.برای اجرایی شدن این طرح ، ربیعی ، شخصا در بانک کشاورزی لنگرود حضور یافت . به این ترتیب پرداخت تسهیلات اشتغال زایی رسما از پنجم بهمن ماه کلید خورد .

ربیعی در این خصوص گفت: از محل اشتغال روستایی باید تعداد زیادی شغل ایجاد شود و تنها راه آن سخت‌کوشی، پشتکار و هزینه درست منابع است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: موسسات عامل پرداخت تسهیلات روستایی بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید است. که اولین وام این طرح در گیلان استان لنگرود از سوی بانک کشاورزی پرداخت شد.

تسهیلات اشتغال زایی روستایی با هدف پیشگیری از مهاجرت از یک سو و همچنین ایجاد شرایط موثر برای روستاییان در حوزه اقتصاد از سوی دیگر در دستور کار قرار گرفته است. بسیاری از کارشناسان معتقدند بودجه سال آینده را می توان بودجه اشتغال دانست چرا که پیش بینی ایجاد بیش از یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی در کشور صورت گرفته است.

ظرفیت ذاتی اقتصاد ایران برای ایجاد شغل در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار فرصت شغلی است اما بیکاری انباشته مشکلات فراوانی را برای اقتصاد ایران ایجاد کرده است.

درج دیدگاه