جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:

ایجاد ۱۰۰۰ تعاونی در دولت تدبیر و امید در مازندران

تعاون آنلاین – مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به تعاونی ها، از ایجاد یک هزار تعاونی در مدت سه سال گذشته در مازندران خبر داد.

کامران اصغری گفت: دولت یازدهم تاکنون گام های خوبی در جهت فعال شدن تعاونی های غیر فعال در کشور برداشت.
وی با بیان اینکه حدود ۱۴ هزار تعاونی در استان مازندران وجود دارد ، خاطر نشان کرد: امسال برای رونق این تعاونی ها در قالب های مختلف به میزان یکصد میلیون تا یک میلیارد تومان به ۵۰ تعاونی تسهیلات پرداخت شده است که میزان پرداختی ها تا پایان سال به یکصد تعاونی خواهد رسید.
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: در دولت قبل با حذف شدن برخی مشوق ها به دلیل مشکلات اقتصادی ، فعالیت برخی از تعاونی ها تعطیل شده بود.
اصغری با اشاره به این که مازندران به لحاظ تعداد تعاونی جزو سه استان نخست کشور است ، گفت: با توجه به اهمیت نقش تعاونی‌ها در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کیفیت فعالیت تعاونی ها نیز ارتقا یابد.
وی ادامه داد: در این راستا در دولت یازدهم علاوه بر پرداخت تسهیلات کم بهره، معافیت مالیاتی تعاونی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران همچنین با اشاره به حمایت های دولت تدبیر و امید در بسته حمایتی و تبصره ۲۶ گفت : این دولت امسال برای رونق تولید و اشتغالزایی استان ۴۷۰ میلیارد تومان اختصاص داد که با این میزان اعتبار برای هفت هزار نفر شغل ایجاد شده است.وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری حدود ۱۵ هزار جوینده کار در سطح استان مازندران مشغول به کار شوند.
حدود ۱۴ هزار شرکت تعاونی در مازندران ثبت شده است ولی هم اکنون اندکی بیشتر از هفت هزار شرکت با عضویت دستکم ۱۳۶ هزار نفر فعالیت دارند

درج دیدگاه