شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

معاون امور تعاون در سفر به استان زنجان عنوان کرد؛

ایجاد ۶۰۰ هزار شغل در برنامه وزارت تعاون

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها نیازمند تدوین برنامه اصولی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان، سید حمید کلانتری در جلسه کارگروه اشتغال و توسعه استان زنجان که در شهر هیدج برگزار شد با تاکید بر اینکه تعاونی کفش این شهر یک الگوی بسیار خوب برای توسعه است، گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای تعاونی‌ها بهره‌وری در سرمایه است.

وی با بیان اینکه در برخی موارد برداشت‌های ناقصی از تعاونی‌ها وجود دارد که شامل نگاه محدود به یک سری موارد خاص است، اضافه کرد: در حال حاضر در ۱۱۱ گرایش شغل تعاونی در کشور وجود دارد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در کشور ۹۷ هزار تعاونی فعال و بیش از ۳ هزار تعاونی چون تعاونی کفش شهر هیدج وجود دارد، افزود: انجام تک به تک خدمات چون بازاریابی، نظارت، صادرات و غیره توسط شرکت‌ها یک موضوع تخصصی است و در همین راستا تعاونی تامین نیاز تشکیل می‌شود.

کلانتری با تاکید بر اینکه تعاونی کفش این شهر یک الگوی بسیار خوب برای توسعه است، خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای تعاونی‌ها بهره‌وری در سرمایه است.

وی با بیان اینکه قدرت‌پذیری رقابت، چانه زنی در بازار، انجام کارهای تخصصی و … با تشکیل تعاونی‌ها ممکن می‌شود، ابراز کرد: کفش هیدج باید به یک برند بین‌المللی تبدیل شود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی با ذکر این نکته که در تعاونی کفش شهر هیدج انگیزه و انرژی و علاقه‌مندی به رونق کار وجود دارد، تصریح کرد: این تعاونی می تواند با همین برند در همه مراکز استان‌های کشور شعبه داشته باشد.

کلانتری در ادامه به برنامه‌ریزی در جهت رشد و ارتقاء کارهای کیفی اشاره و تصریح کرد: صنعت چاقو و ملیله کاری زنجان می‌توانند در استان تعاونی تامین نیاز داشته باشند.

وی افزود:از جمله برنامه‌های وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی ایجاد ۶۰۰ هزار شغل است و این ۶۰۰ هزار اشتغال افزون بر ۴۰۰ هزار شغل متعارف اقتصاد در کشور بوده که باید با همکاری کارگروه اشتغال ایجاد شود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه طرح تکاپو توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های استانی وزارت کار در استان‌ها در راستای ایجاد اشتغال اجرایی می‌شود، گفت: در حوزه اشتغال ظرفیت بسیار بزرگی در قالب دو قانون برنامه ششم توسعه و همچنین طرح یک نیم میلیارد دلاری پیش‌بینی شده است.

کلانتری با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها باید برنامه اصولی تدوین شود، اظهار کرد: اشتغال به عنوان مؤلفه اساسی و محوری کشور در دستور کار قرار دارد و باید در همین راستا یک میلیون شغل در سال ایجاد شود.

 

در ادامه، کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سه مجموعه تعاونی صنعتی و تولیدی شهر هیدج بازدید کرد.

 

photo_2017-08-01_12-05-37

بازدید معاون امور تعاون وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی از شرکت های تعاونی پرشین فولاد ابهر و جوانه های سبزگندم آرتا ابهرÄ

photo_2017-08-01_12-05-57

photo_2017-08-01_12-06-20

 

درج دیدگاه