جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

بازرسی‌ برای شناسایی غیر مجازها/ برخورد با واحدهای فاقد مجوز چگونه است؟

در سال گذشته چهار هزار و ۴۸۰ مورد بازرسی مشترک و انفرادی از کارگاه های ساختمانی و مشاغل کشاورزی استان صورت گرفت که به شناسایی هزار و ۱۴۶ نیروی کار غیرمجاز، معرفی ۵۲۵ کارفرما به مراجع قضایی و صدور ۵۰۱ برگ جریمه منجر شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: ۲ هزار و ۱۴۵ فقره بازرسی از ابتدای سال جاری تاکنون از کارگاه های ساختمانی و کشاورزی استان انجام شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، مسعود بابایی افزود: این تعداد بازرسی به شناسایی ۵۳۹ نیروی غیرمجاز و صدور بالغ بر یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال برگ جریمه منجر شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۸ درصد از قبض های جریمه صادر شده برابر با ۶۷۴ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال وصول شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین ادامه داد: در سال گذشته نیز چهار هزار و ۴۸۰ مورد بازرسی مشترک و انفرادی از کارگاه های ساختمانی و مشاغل کشاورزی استان صورت گرفت که به شناسایی هزار و ۱۴۶ نیروی کار غیرمجاز، معرفی ۵۲۵ کارفرما به مراجع قضایی و صدور ۵۰۱ برگ جریمه منجر شد.

بابایی افزود: طبق بازرسی های صورت گرفته در سال ۹۶ حدود ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال برگ جریمه صادر شد که ۶۱ درصد آن برابر با یک میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال وصول شد.

وی گفت: ۲۲ بازرس در سطح استان وظیفه انجام بازرسی های ادواری از واحدهای مشمول قانون کار، رسیدگی به حوادث ناشی از کار به منظور پیشگیری از تکرار حوادث مشابه، برگزاری دوره های آموزشی برای کارگران و کارفرمایان در خصوص مباحث مختلف ایمنی، تشکیل کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای مشمول، بررسی مشاغل سخت و زیان آور، نظارت بر اشتغال اتباع خارجی، بررسی و صدور گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران و مسئولان ایمنی کارگاه ها را برعهده دارند.

این مسئول ادامه داد: فقط ۱۵۸ کارگاه مشمول قانون کار در استان وجود دارد که باید طبق برنامه زمانبندی، مورد بازرسی های ادواری قرار گرفته و نواقص حفاظت فنی و بهداشت کار به آنها ابلاغ شود.

بابایی ادامه داد: تعداد بازرسان کار استان با توجه به گستردگی وظایف و حوزه کاری بسیار اندک است و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد صدور مجوزهای لازم برای استخدام و رفع مشکل کمبود پست های سازمانی در این دستگاه باشیم.

درج دیدگاه