جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت افتتاح نخستین کارخانه تولیدکاغذ از سنگ در یزد

افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ
افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ

به گزارش تعاون آنلاین به نقل از روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان،عصر دیروز با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی شرکت تعاونی پیشگامان صنعت سبز نخستین واحد تولید کاغذ از سنگ در ایران به بهره برداری رسید. در این مراسم که حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت،سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین […]

به گزارش تعاون آنلاین به نقل از روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان،عصر دیروز با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی شرکت تعاونی پیشگامان صنعت سبز نخستین واحد تولید کاغذ از سنگ در ایران به بهره برداری رسید.
در این مراسم که حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت،سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور، نمایندگان مجلس ،استاندار یزد، و دیگر مسئولان کشوری نیز حضور داشتند،علی ربیعی ضمن بازدید از بخشهای مختلف کارخانه در جریان روند تولید کاغذ از سنگ آهک قرار گرفت.
حمیدرضا کریم نژاد مدیر عامل شرکت تعاونی پیشگامان صنعت سبز میزان سرمایه گذاری اولیه این واحد تولیدی را ۳۰۰ میلیارد ریال و میزان اشتغال زایی آن را در فاز اول ۵۰ نفر و در فاز دوم بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر عنوان کرد.
وی همچنین ظرفیت تولید کارخانه را در فاز اول ۵۰۰۰ تن در سال و در فاز دوم ۱۵۰۰۰ تن ذکر کرد.
این نخستین بار است که در ایران خط تولید کاغذ از سنگ آهک به بهره برداری می رسد.این صنعت که یک صنعت سبز محسوب می شود منطبق بر استانداردهای حفظ محیط زیست می باشد و با توجه به اینکه ماده اولیه آن از سنگ آهک تشکیل می شود برای تولید آن نیازی به قطع درختان و نابود کردن جنگل ها نیست.
کاغذ سنگی نوعی از کاغذ است که از سنگ آهک تولید می شود و دارای ویژگی های بسیار زیادی است که همین ویژگی ها، سبب برتری آن نسبت به نوع معمولی و سلولزی است.
یکی از مهمترین معایب کاغذ معمولی، آسیب پذیری شدید آن در برابر رطوبت است در حالی که کاغذ تولید شده از سنگ آهک، می تواند ۵۰ سال در اقیانوس باقی بماند.
ویژگی دوم این نوع کاغذ ماندگاری بالای آن است بطوری که یک کاغذ معمولی بعد از گذشت چند دهه، حالت خود را از دست می دهد و فرسوده می شود ولی کاغذ سنگی، قابلیت ماندگاری تا حداقل ۷۰۰ سال را دارد.
در کاغذهای معمولی، نیاز به ۸۰ درصد مصرف آب وجود دارد ولی این نوع کاغذ به هیچ عنوان آب نیاز ندارد و تنها انرژی برق مصرف می کند .کاغذ سنگی تولیدی شرکت پیشگامان صنعت سبز در استان یزد که مواد آن صد در صد از داخل کشور تهیه می شود با توجه به ویژگی هایی که دارد از قیمت به صرفه ای نسبت به کاغذ معمولی برخوردار است.

درج دیدگاه