جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

تحریم در صنعت نمایشگاهی ایران تاثیری نداشته است/ برای اکسپو ۲۰۲۰ برنامه ریزی زیادی انجام دادیم

شرکت یوفی قصد داشت پس از اخذ حق عضویت ما تحریم شرکت نمایشگاهی را به صورت رسمی ابلاغ کند که با این اتفاق از پرداخت این حق عضویت امتناع کرده‌ایم.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران گفت: در قانون برنامه ششم رشد ۲۱.۷ درصدی برای صادرات پیش بینی شده است که برای تحقق ان لازم است به برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی توجه ویژه ای شود.

به گزارش تعاون آنلاین، بهمن حسین زاده امروز در یک نشست خبری با بیان اینکه کشور های دارای اقتصاد قدرتمند نمایشگاه های زیادی برگزار می کنند گفت: از لحاظ تعداد برگزاری نمایشگاه ها کشور ما در منطقه حرف اول را می زند.

نمایشگاه دستاوردهای بخش تعاون کشور در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه ها خط مقدم توسعه صادرات است بیان داشت: در قانون برنامه ششم رشد ۲۱.۷ درصدی برای صادرات پیش بینی شده است که برای تحقق ان لازم است به برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه سه خط مشی برای فعالیت های نمایشگاهی و تحقق توسعه صادرات داریم بیان داشت: حضور در نمایشگاه های خارج از کشور، حضور در نمایشگاه های داخلی مبتنی بر علم و فناوری و فعالیت های زیربنایی و تسهیل موانع از برنامه های ما است.

حسین زاده اظهار داشت: جغرافیای حضور در بازارهای بین الملل را در بین کشورهای همسایه متمرکز می کنیم و همچنین توجه ویژه به کشورهای دوست و مشترک المنافع داریم.

یوفی شرکت‌های نمایشگاهی ایران را تحریم کرد

وی با اشاره به شعار رونق تولید در سال جاری  اظهار داشت: براین اساس حمایت همه جانبه از تولید در برنامه‌ ما قرار دارد تا با برگزاری نمایش‌ توانمندی داخلی در نمایشگاه‌ها بتوانیم زمینه را برای تبلور رونق تولید فراهم کنیم.

حسین زاده اظهار داشت: ما علاقه‌مند به برگزاری نمایشگاه‌هایی هستیم که منجر به ورود تکنولوژی و کالاهای سرمایه‌گذاری در کشور شود.

عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با اشاره به انعقاد قراردادی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: براساس این تفاهمنامه برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در نمایشگاه‌های داخلی یارانه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی افزود: براین اساس با برگزاری هر نمایشگاهی سالنی به منظور حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها متناسب با موضوع آن نمایشگاه در نظر گرفته شده است تا با معرفی توانمندی نخبگان زمینه برای استفاده از توانایی شرکت‌های داخلی فراهم شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت: یارانه مذکور  به  شرکت‌های دانش بنیان که به ما از سوی معاونت ریاست جمهوری از طریق سایت مخصوص به این کار معرفی می‌شوند، تعلق می‌گیرد و شرکت‌های استارتاپ‌ی هم از طریق مراکز رشد معرفی می‌شود.

آغاز به کار مجدد گمرک در نمایشگاه بین‌المللی

حسین زاده با اشاره به آغاز بکار گمرک در نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: در سال‌های گذشته گمرک در نمایشگاه غیر فعال بود اما اخیرا با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران مجددا گمرک نمایشگاه فعالیت خود را آغاز کرد و با آغاز این فعالیت امکان ورود و خروج و ترخیص کالاهای سرمایه‌ای شرکت‌های خارجی که برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی به ایران می‌آید آسان‌تر شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی با اشاره به اجرای طرح ریجستری در نمایشگاه گفت: با آغاز این طرح مراجعه کننده به سایت مربوطه می‌توانند از تمامی اطلاعات نمایشگاه‌های برگزار شده در طول یک سال مطلع شوند.

حضور ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰

وی با اشاره به نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ امارت بیان داشت: برنامه‌ریزی‌های وسیع برای حضور کشورمان در این نمایشگاه انجام شده و در این راستا مذاکراتی با امارات انجام شده است و ایران در این نمایشگاه در یک مساحت ۲ هزار متر مربعی حضور خواهد داشت.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تهران اظهار داشت: ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ در زون تحرک که یکی از بهترین مکان‌های نمایشگاه است محصولات خود را به نمایش خواهد گذاشت .

حسین زاده اظهار داشت: این نمایشگاه از ۲۹ مهر ۱۳۹۹ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در امارت برپا خواهد بود و ظرف مدت ۶ ماه فرصتی برای ۲۵ میلیون نفر را فراهم می‌کند.

انجمن نمایشگاهی جهانی شرکت‌های نمایشگاهی ایران را تحریم کرد

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد تحریم شرکت‌های نمایشگاهی ایران از سوی یوفی (انجمن نمایشگاهی جهان UFI) و تاثیر آن بر روی روند برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: ایران از سال ۱۳۵۴ در انجمن یوفی که یک NGO است عضویت داشته است.

حسین زاده با بیان اینکه یوفی یک اتحادیه رسمی بین‌المللی نیست بیان داشت: با اقدام یوفی شرکت‌های نمایشگاهی ایران، تحریم نشده‌اند، بلکه به حال تعلیق درآمده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اقدام یوفی هیچ تأثیری بر فعالیت‌های نمایشگاهی ایران در داخل و خارج از کشور ندارد افزود: اقدام یوفی خوش رقصی برای آمریکایی‌هاست.

حسین زاده با بیان اینکه شرکت‌های آمریکای شمالی هیچ ارتباطی با یوفی ندارند، گفت: یوفی ارتباطی با اکسپو ندارد و اگرچه تعلیق ۱۴ شرکت نمایشگاهی ایران تاثیری خاصی در روند برگزاری نمایشگاه‌ها ندارد، اما ما از این اقدام به راحتی نمی‌گذریم  و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با اشاره به حق عضویت سالانه ۶ هزار یورویی یوفی بیان داشت: شرکت یوفی قصد داشت پس از اخذ حق عضویت ما تحریم شرکت نمایشگاهی را به صورت رسمی ابلاغ کند که با این اتفاق از پرداخت این حق عضویت امتناع کرده‌ایم.

 

2 دیدگاه ها

درج دیدگاه