جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

تسهیلات ویژه فرش در استان خراسان جنوبی چقدر است؟

۷۵ درصد از برنامه ایجاد شغل در بیرجند محقق شد. به گزارش تعاون آنلاین، کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی با اعلام این مطلب در ششمین جلسه کمیته اشتغال شهرستان بیرجند تاکید کرد: از ۲۴۷۵ نفر تعهد اشتغال در برنامه اشتغال ابلاغی برای شهرستان بیرجند خبر داد و گفت از این تعداد […]

۷۵ درصد از برنامه ایجاد شغل در بیرجند محقق شد.

به گزارش تعاون آنلاین، کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی با اعلام این مطلب در ششمین جلسه کمیته اشتغال شهرستان بیرجند تاکید کرد: از ۲۴۷۵ نفر تعهد اشتغال در برنامه اشتغال ابلاغی برای شهرستان بیرجند خبر داد و گفت از این تعداد ۱۸۵۳ فرصت شغلی ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است که این میزان تحقق ۷۵درصدی تعهد شهرستان بیرجند است.

سنجری اضافه کرد: صنعت، معدن و تجارت؛ بنیاد مسکن و کمیته امداد امام بیشترین تعداد ایجاد اشتغال را داشته است.

وی اضافه کرد: ثبت صحیح و دقیق اطلاعات در سامانه رصد به عهده دستگاه های اجرایی مربوطه است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صنعت فرش را به عنوان یکی از رسته های اولویت دار استان معرفی کرد که باید مورد توجه و تسهیل بیشتر قرار گیرد. سنجری از نماینده صنعت، معدن و تجارت به عنوان حامی این هنر صنعت و یکی از ظرفیت های قابل توجه استان؛ در جلسه خواست تا میزان مبلغ درنظر گرفته شده برای طرح های فرش را به ۵میلیون افزایش داده با نگاه استمرار فعالیت، تا بافنده برای دو دوره فعالیت مشکلی در تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش نداشته باشد.

سنجری خاطرنشان کرد: هدف ما از پرداخت تسهیلات، توزیع پول در جامعه نیست بلکه به دنبال ایجاد اشتغال پایدار و رونق اشتغال در استان هستیم.

وی از اختصاص ۸۰درصد تسهیلات مشاغل خانگی در حمایت از طرح های پشتیبان خبر داد و افزود: در طرح های پشتیبان مشاغل خانگی، پشتیبان ها ملزم به ارائه مدرک مهارتی و مکلف به دادن آموزش های لازم به افراد تحت پوشش خود می باشند.

سنجری از بانک های عامل خواست شرایط دریافت ضمانت های بانکی را تسهیل نموده و همکاری لازم را تا جذب کامل اعتبارات استان یادآور شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از جذب ۱۶.۵ درصدی اعتبارات پرداختی شهرستان در مشاغل خانگی خبر داد و گفت: ۲میلیارد و ۸۸۵میلیون تومان سهم شهرستان از اعتبارات مشاغل خانگی است که از ۲۰۵طرح معرفی شده به بانک، ۳۰طرح تسهیلات دریافت کرده اند.

سنجری از اختصاص ۱۹۶۴۰میلیون ریال سهمیه بهزیستی از بند (د) تبصره ۱۶ گفت و افزود: ۵۸۷۰میلیون ریال توسط بانک های عامل به ۴۰طرح پرداخت شده است.

۸۸درصد تعهد استان در طرح آموزش در محیط واقعی کار است که مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به آن اشاره کرد که تعهد شهرستان بیرجند در این طرح ۲۵۰ نفر است که ۴۸درصد محقق شده است.

وی ادامه داد: در طرح کارورزی ۷۰۹نفر تعهد شهرستان است که ۷۸نفر محقق شده که ۱۱درصد تعهد تعریف شده می باشد که این تعداد در حال افزایش است.

سنجری از دستگاه های عضو کمیته اشتغال در شهرستان خواست نسبت به اطلاع رسانی و همکاری در جهت تحقق تعهد استان تلاش نمایند.

درج دیدگاه