جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

 تعاون سهم قابل قبولی از اقتصاد ندارد

سیدحمید کلانتری معاون امورتعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیأت همراه طی نشستی در استانداری سمنان با سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان دیدار و گفت وگو کردند. به گزارش تعاون آنلاین ، در این جلسه که با حضور اسماعیل غنیان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان و برخی مدیران […]

سیدحمید کلانتری معاون امورتعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیأت همراه طی نشستی در استانداری سمنان با سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش تعاون آنلاین ، در این جلسه که با حضور اسماعیل غنیان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان و برخی مدیران و روسای این حوزه برگزار شد، استاندار سمنان تعاون را مکمل نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود : هنوز تعاون آنچنان که بایسته است نتوانسته سهم خود را در اقتصاد ملی به دست آورد.

وی طرح ها و ایده هایی که در دوره معاونت کنونی مطرح شده را ارزشمند توصیف  و بیان کرد: این طرح ها می تواند در جهت اشتغالزایی در مناطق روستایی ، تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت از روستاها و حاشیه نشینی شهرهای بزرگ موثر واقع گردد.

وی به فعالیت هایی که در طول سالهای پس از انقلاب برای روستاها صورت گرفته اشاره نمود و افزود: همانطور که مستحضرید دولتهای پس از انقلاب اغلب روستاها را به محیط های قابل قبولی برای زندگی تبدیل کرده که از اهم این اقدامات به دسترسی به آب آشامیدنی سالم ، برق رسانی ، ایجاد خانه بهداشت و گازرسانی اشاره نمود ولی متاسفانه بسیاری از این روستاها به دلایلی از قبیل عدم ایجاد منبع درآمد و اشتغال مناسب خالی از سکنه شده اند.

سید شهاب الدین چاوشی با اعلام آمادگی برای حمایت و کمک به طرح های مربوط به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها اظهار امیدواری کرد، تسهیلات اختصاص یافته، بتواند باعث تثبیت جمعیت در این مناطق شده و از مهاجرت روستاییان به حاشیه شهر ها جلوگیری نماید.

در ادامه این نشست اسماعیل غنیان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ضمن ارائه گزارشی مبسوط از حوزه تعاون در استان و مقایسه تغییرات ایجاد شده در این حوزه از شروع بکار دولت تدبیر و امید به ارائه آمارهایی جهت مقایسه وضعیت استان در کشور پرداخت.

غنیان پراکندگی و رشد تعاون را مدیریت شده و متوازن در سطح استان خواند و روند اقدامات صورت گرفته در سال ۹۶ را برای استان در این حوزه خوب ارزیابی کرد و دلیل آن را هدایت شایسته معاونت امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و حمایت های دستگاه های اجرایی و رویکرد استاندار قبلی عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد با هدایت، حمایت و راهنمایی استاندار کنونی استان این روند به صورت هرچه بهتر ادامه یافته و استان سمنان در این حوزه به بالندگی برسد.

وی در ادامه به قابل توجه بودن درصد حضور تعاونی ها در روستاها اشاره کرد و افزود: این تعاونی ها عمدتا با توجه به مزیت نسبی و رقابتی خود در روستاها شکل گرفته اند که خود نوید بخش تاثیر مثبت قابل توجه موضوع قانون حمایت از توسعه و اشتغال روستایی در آینده ای نزدیک در این خصوص خواهد بود.

در ادامه کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به تفاهمنامه های منعقده ما بین استانداری سمنان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه تعاون خواستار ادامه پیگیری توسط استانداری و جلب مشارکت دستگاههای اجرایی با حمایت استاندار شد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در جهت تاکید بر اهمیت موضوع تعاون به سخنان و نظرات بیان شده مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: هنگام تدوین قانون اساسی این مطلب مطرح بود که اگر بتوانیم مدل امروزی تعاون را که در کشورهای توسعه یافته اجرا شده عینا در ایران پیاده کنیم  نزدیک ترین مدل به اقتصاد جمهوری اسلامی خواهد بود.

درج دیدگاه