سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

به گزارش تعاون‌آنلاین:

توافق‌نامه پنج جانبه برای شهر پوشاک

توافق پوشاک

توافق‌نامه پنج‌جانبه همکاری‌های مشترک جهت تشکیل تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان و احداث شهرک صنعتی پوشاک کشور، میان معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (سید حمید کلانتری)، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (علی یزدانی)، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون (حجت‌الله مهدیان)، عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون (مهدی حسین‌نژاد) و رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران (سومبات هاکوپیان) منعقد شد.

در این نشست معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خاطرنشان کرد که پوشاک اشتغال‌زاترین صنعت در کشور است.

سید حمید کلانتری بیان کرد: هزینه سرانه ایجاد اشتغال در پوشاک مدرن برای هر نفر ۲۰ تا۳۰ میلیون تومان و در پوشاک سنتی حتی کمتر است.

کلانتری از همکاری بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی با یکدیگر در اجرای این طرح ابراز خرسندی نمود و اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها و آموزش‌های مهارت صادرات، همه در خدمت تعاونی‌ها هستند و تعاونی‌ها نیز در خدمت شرکای این طرح خواهند بود.

به بیان معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تولیدی موفق است که در جهت منافع ملی، اشتغال‌زا و هماهنگ با بهره‌وری، رقابت‌پذیری و عدالت‌محور باشد.

وی با اشاره به اینکه صنعت پوشاک با شکل‌گیری تعاونی‌ها، توسعه بازار و کاهش هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: کار جمعی به نفع تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

در ابتدای این نشست، گزارشی از وضعیت پوشاک در کشور و جهان و کارکردها و برتری‌های احداث شهر پوشاک ارائه شد.

بر اساس اسن گزارش، موقعیت جغرافیایی پروژه شهر پوشاک قرار است در ۴۵ کیلومتری اتوبان تهران-قم و روبروی فرودگاه امام باشد. ۱۹۳ هکتار مساحتی است که تملک شده و قابل گسترش تا ۳۰۰ هکتار خواهد بود. به بزرگراه و مترو دسترسی و موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی دارد. بخش صنعتی این شهرک ۵۹۴ هزار متر مربع وسعت دارد و ۳۰۰ کارخانه کوچک، متوسط و بزرگ را در دل خود جای داده است. از این تعداد، ۳۵ عدد، کارخانه بزرگ، ۱۲۸ عدد،کارخانه کوچک فرعی کارگاهی، تولیدی و صنعتی و ۱۳۷ عدد، کارخانه متوسط مقیاس هستند. در بخش بازاریابی و فروش، حدود ۱۰۳ هزار متر مربع شامل بخش‌های خدمات رفاهی و فروشگاهی می‌شود. در بخش خدماتی نیز با شرکت‌های داخلی و خارجی هماهنگی‌های مکفی صورت گرفته است.

 

درج دیدگاه