پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

توسعه اشتغال در روستاها کلید خورد

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اعلام خبر آغاز توسعه اشتغال در مناطق روستایی کشور، از برگزاری نشست های منطقه ای و ملی برای پیشبرد اشتغال روستایی در کشور خبر داد. به گزارش تعاون آنلاین«علی ربیعی» در پایان نشست کارگروه ملی اشتغال روستایی که با حضور ‘ابوالفضل رضوی’ معاون توسعه روستایی رئیس جمهوری، مسؤولان اموربانکی، […]

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اعلام خبر آغاز توسعه اشتغال در مناطق روستایی کشور، از برگزاری نشست های منطقه ای و ملی برای پیشبرد اشتغال روستایی در کشور خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین«علی ربیعی» در پایان نشست کارگروه ملی اشتغال روستایی که با حضور ‘ابوالفضل رضوی’ معاون توسعه روستایی رئیس جمهوری، مسؤولان اموربانکی، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و دستگاه های اجرایی و حمایتی در محل وزارت کار برگزار شد، افزود: ازجمله تصمیم های گرفته شده در این نشست، می توان به ایجاد کمیته آموزش روستایی با تأکید بر رسته های روستا با مسؤولیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای و دستگاه های مجری اشتغال اشاره کرد.

وی ادامه داد: نحوه ارائه تسهیلات و تضامین توسط بانک ها، ایجاد نهادهای کلینیک مشاوره و مشاوره هدایت متقاضیان و همچنین برنامه ریزی برای بازار فروش و اتصال بازارها و برنامه ریزی برای چرخه اقتصادی کار از جمله مباحث دیگر در این نشست بود.

ربیعی افزود: چگونگی سیستم نظارت و پایش نیز از جمله موضوعاتی بود که در کارگروه ملی اشتغال روستایی بر آن تأکید شد.

از جمله طرح های اشتغال فراگیر که وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی آن را در کشور پیگیری می کند، طرح «یکهزار روستا یکهزار تعاونی» است.

برای اجرای این طرح ۲۰۰ هزار میلیارد ریال منابع از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده که صبح امروز معاون امور تعاون وزارت کار، از تصویب آیین نامه اجرایی استفاده از این تسهیلات خبر داد.

در این طرح، هر روستا بنا به قابلیت هایی که در عرصه های مختلف دارد می تواند با ایجاد تعاونی نه تنها به تولید ملی کمک کند، بلکه با ایجاد اشتغال از مهاجرت روستاییان به شهرها و حتی در برخی موارد به اشتغال معکوس کمک کند.

طرح یکهزار روستا یکهزار تعاونی در روستاهای کشور و مناطق شهری کمتر از ۱۰ هزار نفر اجرا خواهد شد.

درج دیدگاه