پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

خبرهای خوب بخش تعاون برای دانشجویان  

در راستای افزایش توانمندی های دانشجویان و راه اندازی سیستم کریر سرویس در دانشگاه ارومیه، تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی و دانشگاه ارومیه امضا شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارومیه، دکتر رضا نقی زاده در این آئین که در محل […]

در راستای افزایش توانمندی های دانشجویان و راه اندازی سیستم کریر سرویس در دانشگاه ارومیه، تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی و دانشگاه ارومیه امضا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارومیه، دکتر رضا نقی زاده در این آئین که در محل دانشگاه ارومیه برگزار شد با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی دانشجویان در کنار علم آموزی در محیط های علمی تصریح کرد: امروز برند دانشگاه های جهان میزان حضور فارغ التحصیلان دانشگاهها در بنگاه های اقتصادی می باشد که بیانگر توان سیستم آموزشی دانشگاه در جهت تربیت نیروهای متخصص وماهری است که با تکیه بر  علم و مهارت خود  بازار های جهانی را در دست گرفته و هدایت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شکاف بین تولید اسمی و تولید واقعی ، شکاف بین مراکز دانشگاهی  و مراجع سیاست گذاری ، افزایش بی رویه قاچاق ، عدم تشویق صادرات غیر نفتی و بزرگی پیکره دولت از مشکلات اساسی و عوامل اصلی رکود بازار کار است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی تصریح کرد: وجود چرخ دنده ای بنام کریر سرویس یا خدمات شغلی دانشجویی در محیط دانشگاه ها می تواند ضمن توانمند سازی دانشجویان از طریق مهارت آموزی در کنار علم آموزی، مسیر ورود به صنعت و بازار کار را برای آنان فراهم و سهل الوصول نماید.

دکتر نقی زاده ضمن پراهمیت خواندن تفاهم نامه های همکاری بین  اداره کل  تعاون،کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه های  استان،ارائه خدمات شغلی به دانشجویان،توسعه همکاری های طرفین در خصوص فرهنگ کار آفرینی  و اشتغال،ایجاد ارتباط معقول بین دانشگاه و صنعت  و هدایت دانشجویان در قالب شرکت های تعاونی  و دانش بنیان را از اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد.

تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی  و دانشگاه ارومیه در راستای ایجاد و گسترش همکاری مشترک تحقیقاتی، آموزشی ،پژوهشی به امضا رسید.

درج دیدگاه