جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

خداحافظی با هزاران تن کود شیمیایی در تعاونی “ارگانیک مدو”

تعاون آنلاین – تعاونی “ارگانیک مدو” (  دشت و چمن زار طبیعی) فرصتی استثنایی برای کشاورزان فراهم کرده تا محصولات طبیعی خود را با کار گروهی و همکاری کاشت، داشت و برداشت کنند.  هدف این تعاونی متحد کردن مزارع کوچک خانوادگی تحت یک نام و  امکان استفاده از مزایای امکانات تعاونی است. همه چیز از یک […]

تعاون آنلاین – تعاونی “ارگانیک مدو” (  دشت و چمن زار طبیعی) فرصتی استثنایی برای کشاورزان فراهم کرده تا محصولات طبیعی خود را با کار گروهی و همکاری کاشت، داشت و برداشت کنند.  هدف این تعاونی متحد کردن مزارع کوچک خانوادگی تحت یک نام و  امکان استفاده از مزایای امکانات تعاونی است.

همه چیز از یک جلسه در یک خانه در داندالک اونتاریو و در سال ۱۹۸۹ شروع شد. در آن خانه ۳۰ نفر از کشاورزان دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند تا به روش های کشاورزی گذشته رجوع کنند و بدون استفاده از آفت کش و سم و کود و علف کش شیمیایی و پر ضرر کشاورزی کنند. آنها تلفیقی بودند از کشاورزانی که از مواد شیمیایی استفاده می کردند و همینطور طرفداران روشهای سنتی که به یک اصل اعتقاد داشتند: «نظام فعلی کشاورزی پاسخگوی نیاز انسان نیست و باید تغییر کند.»

تعاونی “ارگانیک مدو” یک هدف دارد و آن پایه گذاری یک نظام کاملا جدید تولید مواد غذایی طبیعی و رساندن آن به دست مصرف کننده است. وظیفه هر عضو تعاونی کاملا مشخص وساده است. ” ارگانیک مدو ”  محصول را پرورش می دهد، آن را ذخیره یا فراوری می کند و به فروش می رساند، هزینه های اجرایی را کسر می کند و سود آن را به دست کشاورز می رساند.

قبل از تاسیس تعاونی کشاورزان از لحاظ مالی بسیار در مضیقه بودند و تجربه تجاری کافی برای وارد شدن به بازار رقابتی غلات را نداشتند. با این حال آنها به تعاونی اعتماد کردند.عاملی که این افراد را به هم متصل کرد احساس تعلق به یک ساختار ارزشمند و تلاش مهم و مورد نیاز برای خودشان بود. آنها احساس کردند که با تعاونی می توانند به زندگی محبوب و دلخواه خود برسند.

فعالیت و چشم انداز تعاونی در سال ۱۹۹۵ با ملحق شدن پیشگامان صنعت مواد لبنی طبیعی و تشکیل اولین گروه محصولات لبنی طبیعی در کانادا به نام ” پنیر ارگانیک کشور” پیشرفت چشمگیری داشت. یک سال بعد، کارخانه تولید شیر مدو نیز تاسیس شد و به فاصله اندکی بعد از آن تعاونی با دو هدف اصلی گام بزرگی برداشت. آن دو هدف عبارتند از تضمین درآمد مناسب برای تولید کنندگان و استخدام مدیر فروشی خبره و باسابقه.

با حضور یک مدیر فروش ماهر در طی چند ماه با خرده فروشان بزرگ و تعاونی های مصرف قرار دادهایی بسته شد و همین باعث شد تا کشاورزان بیشتری به کار گرفته شوند که این اقدامات تا به امروز ادامه دارد. از سال ۱۹۹۸ تولید تخم مرغ طبیعی نیز به محصولات تعاونی اضافه شد. اولین بودن در زمینه تولید محصولات طبیعی به تعاونی کمک کرد تا در بین مردم شناخته شود و محصولات این تعاونی در تمام نقاط کانادا به فروش می رسد.

امروز ” ارگانیک مدو ” یکی از موفق ترین تعاونی های کشاورزی ارگانیک در کانادا است. این تعاونی ۱۶۰ عضو دارد که بیش از ۱۰۰ عضو از خانواده های کشاورز هستند. هدف تعاونی با تولید محصولات لبنی کامل از جمله شیر و پنیر و تخم مرغ و کره و دوغ مشخص است: عرضه محصول سالم و طبیعی به همه مردم کانادا.  علاوه بر این در طول مدت فعالیت تعاونی از استعمال بیش از ۲۵ هزار تن کود شیمیایی، ۵ هزار لیتر آفت کش و ۷ هزار لیتر علف کش در مزارع جلوگیری به عمل آمده است.

 

درج دیدگاه