جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

دانشگاه‌ها دفتر کارآفرینی ایجاد می کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های انجام شده دفاتر کارآفرینی، اشتغال و تعاون در دانشگاه‌های منتخب استان اردبیل استقرار می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های انجام شده دفاتر کارآفرینی، اشتغال و تعاون در دانشگاه‌های منتخب استان اردبیل استقرار می‌یابد.

به گزارش تعاون آنلاین، قاسم رحیمی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی راه‌اندازی دفاتر کارآفرینی در دانشگاه‌های اردبیل اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های انجام شده با شروع سال تحصیلی دفاتر کارآفرینی، اشتغال و تعاون در دانشگاه‌های منتخب استان استقرار یافته و فعالیت‌های خود را در راستای توسعه اشتغال آغاز می‌کنند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی این اداره کل برقراری ارتباط منظم و سازمان یافته و بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی و مشاوره‌ای با مراکز علمی و آموزشی بوده که در همین راستا تلاش کرده‌ایم تا با راه‌اندازی دفاتر اشتغال و کارافرینی در دانشگاه‌های منتخب به این مهم دست یابیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین مشکلات اشتغال، نبود فرهنگ کارآفرینی در جامعه است که این تغییر نگرش بایستی از مراکز علمی گسترش پیدا کند و بتوانیم با فرهنگسازی مناسب در این مراکز زمینه برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را فراهم آوریم که این دفاتر نقش مهمی در این حوزه ایفا خواهند کرد.

رحیمی گفت: در این راستا با کمک به شکل‌گیری و حمایت از فعالیت واحدهای توسعه کارآفرینی و تعاون دانشگاهی در قالب تعاونی‌های فارغ‌التحصیلان و تعاونی‌های دانش بنیان، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی به منظور ترویج فرهنگ کارآفرینی، همکاری مشترک به منظور اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ کارآفرینی و تعاون و توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری در راستای ارتباط پایا و سازمان یافته بین اداره کل و دانشگاه اقدام می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل یکی از اصلی‌ترین و مهمترین مسائل و دغدغه‌ها در استان را اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برشمرد و تصریح کرد: باید تلاش و جدیت بر این باشد تا در محیط دانشگاه زمینه و بستر برای کارآفرینی دانشجویان را فراهم آوریم تا با ارائه آموزش های لازم بعد از فراغت از تحصیل بتوانند وارد بازار کسب و کار شوند.

درج دیدگاه