پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش :

دانش‌آموزان درطول کل شبانه‌روز بیمه حوادث هستند

تعاون آنلاین – مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه تمام دانش‌آموزان در داخل و خارج از مدرسه تحت پوشش بیمه حوادث هستند، تعهدات بیمه حوادث دانش‌آموزی را تشریح کرد.

عباس باقری در جمع خبرنگاران در رابطه با بیمه حوادث دانش‌آموزی اظهار کرد: قرارداد بیمه حوادث دانش‌آموزی با بیش از دو دهه سابقه و با هدف حمایت از دانش‌آموزان، خانواده‌ها و مربیان مدارس کشور در برابر حوادث و سوانح منجر به جرح، نقص‌ عضو یا فوت در داخل و خارج از واحدهای آموزشی همچنین پرداخت هزینه‌های مازاد درمان بیمه‌شدگان اجرا می‌شود.

 

وی افزود: در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ نیز تمام دانش‌آموزان با پرداخت مبلغ هفت هزار و ۵۰۰ تومان حق بیمه از تاریخ اول مهر ۹۵ تا ۳۱ شهریور سال ۹۶ و در ۲۴ ساعت شبانه روز تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار گرفتند و در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای می‌توانند از تعهدات آن بهره‌مند شوند.

 

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ هر سال تمام دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی در سراسر کشور از جمله بهزیستی و کمیته امداد از پرداخت حق‌بیمه معاف هستند و در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ نیز بیش از یک میلیون نفر از دانش‌آموزان به طور رایگان تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

 

باقری ادامه داد: از آنجا که بیش از دو دهه از اجرای این قرارداد می‌گذرد، این بیمه‌نامه در تمام واحدهای آموزشی نهادینه و دانش‌آموزان و سایر بیمه‌شدگان از مفاد قرارداد و شیوه استفاده از آن آگاهی لازم و کافی را دارند و تعداد افراد بهره‌مند از مزایای پوشش این بیمه‌نامه نشان‌دهنده آگاهی بیمه‌شدگان، خانواده‌ها و مدیران واحدهای آموزشی و سایر مسئولان امر از شیوه اجرا و چگونگی استفاده دانش‌آموزان حادثه دیده از تعهدات این قرارداد است.

 

وی بیان کرد: به منظور تسهیل در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان، نمایندگان شرکت بیمه طرف قرارداد در تمام ادارات آموزش و پرورش مستقر و هر یک از اولیای دانش‌آموزان در صورت نیاز علاوه بر شعب شرکت بیمه می‌توانند به این نمایندگان مراجعه کنند و چنانچه به هر دلیلی موفق به دریافت خسارات درمانی ناشی از حوادث و درمان خود نشده‌اند می‌توانند با در دست داشتن مستندات و مدارک هزینه‌های پزشکی به مدیران مدارس  یا واحد تعاون و امور رفاهی ادارات آموزش و پرورش محل تحصیل خود مراجعه و نسبت به دریافت فرم مربوطه و دریافت خسارت خود اقدام کنند.

 

** جدول تعهدات قرارداد بیمه حوادث ۹۶-۹۵

ردیف تعهدات بیمه‌گر میزان تعهدات بیمه‌گر
۱ جبران غرامت ناشی از حادثه در شبانه‌روز و در طول مدت قرارداد ۷۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
۲ جبران غرامت نقص عضو (دائم، کلی ،‌جزیی) ناشی از حادثه در شبانه‌روز و در طول مدت قرارداد ۱۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
۳ هزینه‌های درمان سرپایی و بیمارستان ناشی از هر حادثه تا  ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال
۴ جبران هزینه‌های اعمال جراحی ناشی از بیماری و به شرط بستری در بیمارستان به استثناء هزینه جراحی عمل لوزه و سایر استثنائات مندرج در شرایط عمومی بیمه گروهی مازاد بر تعهدات بیمه‌گر پایه تا ۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال
۵ هزینه خرید و پیوند کلیه مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
۶ جبران هزینه های کاشت حلزون (به تعداد ۵۰ نفر در طول قرارداد) ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

** پوشش بیمه‌ای و تعهدات مربوط به اردوهای دانش آموزی

ردیف تعهدات بیمه‌گر میزان تعهدات بیمه‌گر
۱ پرداخت غرامت فوت در اثر حادثه برای هر یک از بیمه‌شدگان در طول سال تحصیلی تاحد دیه کامل
۲ پرداخت غرامت نقص عضو در اثر حادثه برای هر یک از بیمه‌شدگان در طول سال تحصیلی تا حد دیه کامل
۳ پرداخت هزینه پزشکی در اثر حادثه برای هر یک از بیمه‌شدگان در طول سال تحصیلی حداکثر ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
۴ هزینه درمانی بیماران صعب العلاج وپرهزینه ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

درج دیدگاه