جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

 ربیعی:سفره کارگران با گذشت ۸۰ سال از برنامه توسعه در ایران خالی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: با اینکه حدود ٨٠ سال است برنامه های توسعه در ایران اجرا می شود اما سفره کارگران همچنان خالی است. به گزارش تعاون انلاین به نقل از ایرنا، «علی ربیعی» در ششمین اجلاس هیات رییسه کنفدراسیون اتحادیه های کارگری جهان (دبلیو.اف.تی.یو) افزود: من از طبقه کارگر کشور و […]

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: با اینکه حدود ٨٠ سال است برنامه های توسعه در ایران اجرا می شود اما سفره کارگران همچنان خالی است.

به گزارش تعاون انلاین به نقل از ایرنا، «علی ربیعی» در ششمین اجلاس هیات رییسه کنفدراسیون اتحادیه های کارگری جهان (دبلیو.اف.تی.یو) افزود: من از طبقه کارگر کشور و مفتخرم که از این طبقه به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه، در خدمت کارگران کشور هستم.

وی با بیان اینکه اقشار محروم جامعه زیر چرخ توسعه له می شوند، افزود: مسائل کارگران پیچیدگی های خود را دارد و جامعه مزدبگیر شرایط مناسبی ندارند.

وی با بیان اینکه اکنون با موضوع اشتغال و رشد جمعیت مواجه ایم، افزود: با اینکه در پنج سال گذشته تلاش کردم تا افزایش مزد سالانه، بر نرخ تورم پیشی گیرد و قدرت خرید بازنشستگان افزایش یابد اما هنوز، به برنامه جامعتری نیاز داریم.

وزیر کار با اشاره به پیچیدگی وصضعیت نیروی کار در منطقه گفت: جنگ در برخی کشورها موجب شده که امروز ایران با سه میلیون مهاجر نیروی کار مواجه شود، آنها علاوه بر اینکه قربانی جنگ هستند، با فقر و بیکاری نیز مواجه اند.

وی با بیان اینکه اتحادیه های کارگری همواره درصدد یاری رساندن به یکدیگرند، افزود: ایران همواره نقش مثبتی در انتقال دانش و مهارت به متقاضیان در کشورهای منطقه ایفا کرده است.

حمایت از کارگران خارجی

مجلس شورای اسلامی مصوبه ای ۵۰۰ هزار میلیارد ریالی را برای پرداخت مطالبات صندوق تامین اجتماعی از دولت مصوب کرد.

وی یکی دیگر از اولویت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را امنیت شغلی اعلام کرد و افزود: افزایش امنیت نیروی کار را به طور جدی دنبال می کنیم.

ربیعی تروریسم و جنگ را ۲مشکل عمده منطقه و ملت های مظلوم عنوان کرد و افزود: جنگ، گرسنگی و بیکاری مهمترین مسائل کنونی دنیاست.

وی یادآوری کرد: ایران از کارگران مهاجر حمایت کرد اما لازم است مشاغل را برای کارگران ایرانی نیز حفظ کنیم.

وزیر کار افزود: شرایطی در ایران فراهم است که کارگران خارجی می توانند کارت مهارت دریافت کنند.

به گفته ربیعی، سازمان تامین اجتماعی با کره جنوبی و ترکیه قراردادهایی در حوزه کار منعقد و همچنین با استرالیا و کره جنوبی برای حمایت از کار شایسته رایزنی هایی کرده است.

ششمین اجلاس هیات رییسه کنفدراسیون اتحادیه های کارگری جهان امروز با حضور ۲۴ کشور کار خود را آغاز کرد و تا فردا ادامه دارد.

نشست های مختلف این کنفدراسیون از سال ۱۹۴۰ تاکنون هر سال برگزار شده و برای دومین بار است که اجلاس هیات مدیره کنفدراسیون کارگری جهان در ایران برگزار می‌شود.

در این اجلاس به موضوع های کارگری در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای رسیدگی می شود و هیات مدیره کنفدراسیون کارگری جهان در پایان نشست‌ها، جمع‌بندی و نظر خود را در قالب بیانیه‌ای اعلام می کند.

نمایندگانی از هند، نپال، روسیه، ترینیداد و توباگو، کوبا، یونان، اندونزی، فلسطین، سوریه، ترکیه، ویتنام، دانمارک، افغانستان، برزیل، سودان، پرتغال، قبرس، آفریقای جنوبی، بنگلادش، پرو، کنگو، گابن، گویان، ایتالیا، نیجریه، سنگال، سریلانکا، اروگوئه، ونزوئلا و کره شمالی در این دوره حضور دارند.

درج دیدگاه