جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

ربیعی: مشکل جویندگان کارناتوانی مهارتی است/ شورای اجتماعی در شهرستان ها تشکیل شود

دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دربیست و سومین سفر استانی خود در دولت دوازدهم به استان بوشهر سفر کرد. به گزارش تعاون آنلاین،  وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان جم گفت:یکی از مشکلات جوانان جویای کار، ناتوانی مهارتی است به همین دلیل با فعال شدن مراکز فنی و حرفه […]

دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دربیست و سومین سفر استانی خود در دولت دوازدهم به استان بوشهر سفر کرد.

به گزارش تعاون آنلاین،  وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان جم گفت:یکی از مشکلات جوانان جویای کار، ناتوانی مهارتی است به همین دلیل با فعال شدن مراکز فنی و حرفه ای باید به سمت مهارت آموزی تشویق شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید شاد و امیدوار باشند و جامعه ای که اینگونه نباشد توسعه نمی یابد، ادامه داد: اتوجه به صنعتی بودن استان بوشهر فنی و حرفه ای باید فعال تر شود تا زمینه اشتغال برای جوانان جویای کار فراهم شود.

وی در خصوص مسکن کارگری نیز گفت: تلاش برای ایجاد مسکن کارگری و آموزش به فرزندان و خانواده کارگران و ایجاد شرایط لازم برای جنب و جوش و فعالیت های تفریحی سالم برای کارگران از برنامه های مهم این وزراتخانه است.

ربیعی اضافه کرد:درهمین راستا با مشارکت پتروشیمی جم و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بزرگترین مجتمع تفریحی، فرهنگی و ورزشی کارگری جنوب کشور در جم عملیاتی خواهد شد.

تاکید بر ایجاد اورژانس اجتماعی در عسلویه

وی با تاکید بر ایجاد اورژانس اجتماعی در عسلویه و جم یادآورشد: به علت دوری کارگران از خانواده اگر این افراد محافظت نشوند با آسیب های اجتماعی روبه رو می شوند در همین راستا ایجاد و افزایش اورژانس و روانشناسی اجتماعی در محیط های کارگری ضروری است.

ربیعی با اشاره به اینکه یکی از رسالت های فرمانداران توجه به اشتغال روستایی است گفت:آی سی تی، گردشگری، حمل و نقل و صنایع بسته بندی از جمله فرصت های استان بوشهر است.

وی درخصوص درمان و فعالیت تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی امروزبه صورت پویا به قشرهای مختلف جامعه خدمات ارائه می کند و در استانی مانند بوشهر دو برابر ۴۰ سال گذشته مرکز درمانی ایجاد کرده است.

وی در خصوص مرکز تحقیقات کار در عسلویه نیز گفت: تجهیزات لازم این مرکز به رغم روبرو شدن با مشکل مالی باید خریداری شود.

ربیعی گفت: برای ایجاد صنایع پایین دستی در شهرستان جم مشکلی نداریم و از حضور سرمایه گذاران استقبال می شود.

وی با اشاربه روز مددکاری نیز گفت: هر ایرانی به مثابه یک مددکار و مددجوست و همه انسانها نیاز به کمک دارند و می توانند به دیگران کمک کنند.وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ایران امروز تشنه مددکاری به مفهوم عام است.

شورای اجتماعی در شهرستان ها تشکیل شود

همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان فارس نیز گفت: از فرمانداران شهرستان ها می خواهم که شورای اجتماعی را تشکیل دهند و حل مشکلات این حوزه را در چارچوب این شورا دنبال کنند.

علی ربیعی در جلسه شورای اشتغال شهرستان های لامرد و مُهر افزود: اداره های بهزیستی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی می توانند دبیرخانه شورای اجتماعی شهرستان ها باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری گسترده دولت در جنوب استان فارس گفت: هم اینک پروژه های زیادی به ارزش چند هزار میلیارد تومان در شهرستان های لامرد و مُهر در حال اجرا است که نویدبخش آینده خوب برای این مناطق است.

وی ادامه داد: انتظار می رود با بهره برداری از این طرح ها، مشکل بیکاری پنج هزار نفر در لامرد و مهر رفع شود.

ربیعی اظهار کرد: نیروگاه برق سیکل ترکیبی غدیر انرژی لامرد، اتان گیری شهرستان مُهر و کارخانه آلومینیوم در جنوب استان فارس درحال ساخت هستند و فرصت های شغلی زیادی در صنایع پایین دست کارخانه آلومینیوم ایجاد می شود و با گذشت زمان، اثر این پروژه ها را بر زندگی مردم خواهیم دید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه انتقال آب از خلیج فارس به لامرد و مهر باعث رونق و توسعه این دو شهرستان می شود، بیان کرد: باتوجه به صنایع درحال احداث و نیاز به نیروی کار متخصص و از این رو باید فنی حرفه ای فعالی در این منطقه داشته باشیم و نیروهای جویای کار آموزشهای مرتبط با نیاز صنایع را طی کنند.

وی گفت: در این راستا، امروز تفاهم نامه سه جانبه ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (سازمان آموزش فنی حرفه ای)، سازمان ایمیدرو و استانداری فارس برای آموزش نیروهای کار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد امضا شد تا مهارت های مورد نیاز افراد جویای کار را آموزش دهند.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی در این نشست که به کارگیری نیروهای بومی در طرح های در حال اجرا در منطقه را خواستار شد گفت: این امر را بر اساس قانون برنامه ششم توسعه بخشنامه کردیم و براجرای آن تاکید می کنیم.

وی بیان کرد: برخی پیمانکاران، نیروهای کار را همراه خودشان منتقل می کنند و نیروهای محلی یا شهرستانی نادیده گرفته می شوند و از این رو، اعتقاد داریم که باید در سطوح کارگری و مدیریت میانی از نیروهای بومی همین منطقه استفاده شود.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات مشاغل روستایی حدود ۲۱ میلیارد تومان و از محل اعتبارات اشتغال فراگیر نیز ۲۴ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان های لامرد و مُهر اختصاص یافته است.

شهرستان های لامرد و مُهر در جنوب استان فارس واقع هستند.

درج دیدگاه