جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

کدام استان ها بیشترین منابع قرض الحسنه را دارند؟

مدیرعامل بانک مهر ایران بیشترین جذب منابع قرض الحسنه را استانهای تهران، اصفهان، خراسان رضوی، مرکزی و کرمانشاه برشمرد و گفت: بیشترین تسهیلات هم در استانهای محروم چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، کهکیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان و گلستان پرداخت شد.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهرایران با اشاره به افزایش فرهنگ قرض الحسنه در کشورمان گفت: در سال گذشته منابع قرض الحسنه این بانک ۸۲ درصد رشد داشت.

به گزارش تعاون آنلاین، مرتضی اکبری در نشست خبری امروز خود گفت: میزان منابع قرض الحسنه مهر ایران از ۶۰ هزار میلیارد ریال به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۵۰۰ هزار نفر تسهیلات دریافت کردند گفت: این تعداد در سال گذشته به ۷۵۲ هزار نفر رسید که امیدواریم امسال تسهیلات گیرندگان تسهیلات قرض الحسنه را با ۱۲۰ هزار میلیارد ریال به یک میلیون نفر برسانیم.

این مسئول بانکی بیشترین جذب منابع قرض الحسنه را استانهای تهران، اصفهان، خراسان رضوی، مرکزی و کرمانشاه برشمرد و گفت: بیشترین تسهیلات هم در استانهای محروم چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، کهکیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان و گلستان پرداخت شد.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان این که پارسال ۷۵۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد گفت: امیدواریم امسال تسهیلات گیرندگان قرض الحسنه را با ۱۲۰ هزار میلیارد ریال به یک میلیون نفر برسانیم.

مرتضی اکبری در ادامه نشست خبری امروز میزان منابع قرض الحسنه جذب شده را در سال ۹۵ حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان در سال گذشته با حدود ۶۰ درصد رشد به ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت، ضمن این که طی همین مقطع زمانی تعداد تسهیلات گیرندگان نیز با ۵۰ درصد رشد به ۷۵۲ هزار نفر رسید.

وی با اشاره به این که در سال گذشته بانک مهر ایران ۳۲ هزار فقره تسهیلات ازدواج به ارزش ۳۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است گفت: در سال ۹۶ از نظر تعداد تسهیلات پرداختی ۱۰۰ درصد و از نظر میزان مبلغ ۹۰ درصد نسبت به سال ۹۵ رشد داشتیم.

اکبری همینطور از آغاز اعطای وام پانزده میلیون تومانی ازدواج خبر داد و گفت: تا سال گذشته رقم این وام ۱۰ میلیون تومان بود که امسال این مبلغ به هر یک از زوجین پانزده میلیون تومان افزایش یافته است.

این مسئول نظام بانکی سقف وام پرداختی بانک مهر ایران را ۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از مجموع تسهیلات پرداخت شده ۵۵ درصد آن صرف اشتغالهای خرد کشور شده است.

وی با تاکید بر این که ۵ درصد مجموع قرض الحسنه کشور در اختیار بانک مهر ایران قرار دارد ولی ۲۵ درصد تسهیلات قرض الحسنه نظام بانکی کشور را پرداخت کرده است گفت: این بانک نه به محل جذب سودی پرداخت می کند و نه از محل پرداخت سود دریافتی دارد و تنها هنگام ارائه تسهیلات تا ۴ درصد کارمزد دریافت می کند.

اکبری از آغاز طرح اعطای تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی به ۳۳ هزار زن سرپرست خانوار خبر داد و گفت: طی بهمن و اسفند سال گذشته به ۴ هزار نفر در قالب مسئولیت اجتماعی تسهیلات پرداخت شد.

وی بانک قرض الحسنه مهر ایران را جزو بانکهای متوسط از نظر سرمایه ای دانست و گفت: این بانک نه دارایی مازادی دارد و نه بنگاهداری می کند و از آنجا که فعالیتش مبتنی بر دریافت سود نیست فشار قیمت تمام شده وجوه آن نیز به بانک تحمیل نمی شود.

مدیر عامل بانک مهر ایران تعداد سپرده گذاران این بانک را ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در قالب حسابهای جاری و پس انداز اعلام کرد و گفت: در ۱۰ سال و نیم گذشته از زمان تاسیس بانک مهر ایران ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر تسهیلات گرفته اند که ۲۳ درصد آنها در سال ۹۶ بوده اند.

به گفته اکبری میزان سود سال ۹۶ مهر ایران بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان بود و محل این سودآوری نیز بانکداری الکترونیکی، خدمات بانکی و سود اوراق مشارکت از محل سرمایه است.

وی در عین حال از اجرای طرح اندوخته خانواده خبر داد و گفت: طی یکماه و اندی گذشته ۶۰۰ صندوق خانوادگی در این بانک سپرده گذاری کرده اند که بانک متعهد است به همان مبلغ سپرده گذاری شده، به هر صندوق خانوادگی اضافه کند و حسب قرعه کشی های درون خانوادگی به افراد مبالغ پرداخت می شود که کارمزد منابع پرداختی دولت ۴ درصد و کارمزد منابع خانواده ها یک تا دو درصد در نظر گرفته شده است.

اکبری با تاکید بر این که ۱۰۰ درصد تعهدات بانک مهر ایران در قالب ارائه تسهیلات به مددجویان سازمانهای حمایتی محقق شده است گفت: به مددجویان کمیته امداد ۵۰۰ میلیارد ریال و به مددجویان سازمان بهزیستی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است.

مدیرعامل بانک مهر ایران از تاسیس بیمارستان ۳۰۰ تختخوابه با مشارکت وزارت بهداشت با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، بازسازی ۳ مدرسه و ۳ خانه بهداشت در مناطق روستایی، ساخت ۳ خانه بهداشت روستایی در مناطق زلزله زده کرمانشاه با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال را نیز از جمله اقدامات این بانک در قالب مسئولیت های اجتماعی برشمرد.

درج دیدگاه