پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

مدیر کل تعاون روستایی اردبیل:

روزانه ۷۰۰ تن سیب‌زمینی از اردبیل صادر می‌شود

تعاون آنلاین – مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: با حمایت سازمان تعاونی روستایی بخش خصوصی نیز راه‌اندازی شده و روزانه ۷۰۰ تن سیب‌زمینی به کشورهای روسیه، ترکمنستان، عراق صادر می‌شود.

غلامرضا میرزا حسینی امروز اظهار کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بحث برون‌گرا و درون‌گرا اعلام کردند بر اساس فرمایش معظم‌له سازمان در بخش صادرات تعاونی روستایی را راه‌اندازی کرده و اردبیل به عنوان نمایندگی شرکت بتکا وارد عمل شده و برای استان‌های شمال غرب که متشکل از آذربایجان شرقی، غربی، کردستان، زنجان، همدان است.

وی بیان کرد: در بحث دوم بخش اقتصادی در همین بحث محصولات کشاورزی بخش سیب‌زمینی است اواخر هفته آینده اولین و بزرگترین دستگاه سورتینگ سیب‌زمینی کشور در اردبیل افتتاح خواهد شد.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل بیان کرد: این دستگاه همزمان هم کار شست‌و شو، ضدعفونی، سورت، بسته‌بندی را انجام می‌دهد که هم بازار رسمی کشور را در برخواهد داشت و در صادرات نیز بسیار موثر خواهد بود که روزانه ۱۰۰ تن سیب‌زمینی را پوشش می‌دهد.

میرزاحسینی یادآور شد: در محل کمی‌آباد به عنوان اولین بارانداز صادراتی کشور در تعاونی روستایی که ۱۰ هزار تن انبار سرد و دستگاه سورتینگ، خوابگاه، باسکول و دفتر اداری داریم که طی روزهای آینده افتتاح خواهد شد و دستگاه وارد عملیات آزمایشی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بحث آب‌های مرزی که مقام معظم رهبری اعتبار اختصاص داده بودند تاکنون بحث عمران‌آباد حدود ۲۷۴ هکتار آماده است و تعاونی روستایی شرکت نظام‌های بهره‌برداری را تشکیل داده است وطی روزهای آینده با تحویل زمین به تعاونی نظام‌های روستایی زمین زیر کشت خواهد رفت و با بهره‌برداری کشت و صنعت‌های مختلفی ایجاد خواهد شد.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به اینکه سال‌های گذشته به خاطر قطع سهمیه شرکت‌های تعاونی اکثر زیانده بودند ولی اکنون بالای ۸۰ درصد شرکت‌ها سوددهی دارند و سعی می‌کنیم در روزهای ‌آینده با تکمیل فروشگاه‌ها و راه‌اندازی حداقل پنج مرکز بوجاری برای خودمصرفی کشاورزان در مناطق مختلف استان ایجاد کنیم.

میرزاحسینی یادآور شد: دو انبار جدید یکی در اصلاندوز و دیگری در تکانلو شهرستان گرمی در شرف عقد قرارداد هستیم.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: برای اولین بار در تاریخ استان تعاونی روستایی دو سال متوالی در خرید گندم و جو در کنار سایر همکاران سازمان غله استان که همکاری‌های بی‌شائبه انجام دادند و لطف و عنایتی که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل که حمایت‌های بی‌بدیل از تعاونی روستایی که به عنوان پایگاه امین برای کشاورزان است.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل عنوان کرد: در رابطه با میوه شب عید قسمتی از خریدها را انجام دادیم و در حال ذخیره‌سازی هستیم و مردم منطقه همچون سال قبل که رضایت ۱۰۰ درصدی از تعاونی روستایی داشتند امسال هم هیچ‌گونه نگرانی نسبت به کیفیت میوه‌ها نداشته باشند و مطمئن باشند هیچ رقیبی با تعاونی روستایی در جهت توزیع میوه‌ها نخواهد بود.

درج دیدگاه