پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

روستا – تعاون در رفسنجان

به گزارش تعاون آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رفسنجان از اجرای طرح روستا تعاون در چهار روستای شهرستان رفسنجان در سال جاری خبر داد

محمد عسکری پیش از ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رفسنجان اظهار داشت: طرح روستا تعاون در خصوص ایجاد مشاغل خانگی سال جاری در چهار روستای بخش‌های چهارگانه شهرستان رفسنجان اجرا می‌شود.

وی افزود: روستاهایی که طرح روستاتعاون در آن اجرا می‌شود، باید بالای ۵۰ خانوار ساکن باشند و طرح هادی روستا اجرا شده باشد همچنین ضریب مشارکت بالا و مهاجر فرستی روستا پایین باشد.

وی راهکار ایجاد اشتغال در روستاها را تشکیل تعاونی‌ها دانست و یادآور شد: طرح روستاتعاون بیشتر با بخشداران ارتباط دارد و در روستاها رونق اقتصادی با تشکیل تعاونی و عضویت افراد روستاها میسر می‌شود.

به گفته عسکری، تولید نرم‌افزار، خدمات فناوری اطلاعات، پوشاک، پرورش اسب و شتر، ساخت ماکت و … از جمله اولویتهای طرح‌های مورد حمایت بانک‌ها به شمار می روند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان در خصوص میزان اشتغال توسط ارگان های مختلف شهرستان، تصریح کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت ۳۷۲ نفر، جهاد کشاورزی۱۸۱ نفر، راه و شهرسازی ۵۲ نفر، فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۱ نفر، حمل و نقل ۵۰ نفر، بسیج سازندگی ۵۵ نفر، کمیته امداد ۲۹۱ نفر، بهزیستی۳۱۰ نفر، صندوق کارآفرینی امید۱۵۶ نفر، بنیاد شهید۲۲ نفر، میراث فرهنگی ۳۹ نفر و فنی و حرفه‌ای پنج نفر باید شغل ایجاد کنند.

عسکری ادامه داد: در مجموع جمعیتی که در سال جاری برای ایجاد اشتغال در شهرستان مشخص شده، دو هزار و ۷۲۷ نفر است و اشتغالی که ایجاد می‌شود باید حتما در سامانه رصد ثبت شود.

درج دیدگاه