شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

ریشه مشکلات تعاونی‌ها چیست؟

۳۵ درصد تعاونی های استان زنجان در بخش کشاورزی، ۱۷.۵ درصد در بخش خدمات، ۱۵.۵ درصد در بخش تولیدی، ۱۳.۵ درصد در بخش صنعت و مابقی نیز در زمینه ها و رشته های مختلف دیگر فعالیت دارند.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: ریشه مشکلات تعاونی‌ها، برخوردار نبودن اعضای شرکت‌های تعاونی از آموزش‌های مورد نیاز است.

به گزارش تعاون آنلاین، علی پاکمنش به ضرورت توجه اعضای تعاونی به آموزش و کسب اطلاعات لازم در خصوص فعالیت تعاونی تاکید کرد و افزود: همه ساله به طور میانگین ۳۲ هزار نفر ساعت برای اعضای تعاونی‌ها در استان دوره آموزشی برگزار می‌شود.

روایت کبیری از سفر به زنجان/ خبر خوش معاون وزیر تعاون برای جوانان زنجانی

وی هدف از برگزاری دوره های آموزشی را بالا بردن بهره وری شرکت‌های تعاونی اعلام کرد و اظهار داشت: در صورت اعلام نیاز تعاونی‌ها برای رشته خاصی از آموزش، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به صورت تخصصی و رایگان و بدون هیچ محدودیتی دوره برگزار خواهدکرد.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تاکید کرد:  یکی از مولفه های مهمی که به شاخص های ارزیابی تعاونی ها جهت شرکت در جشنواره تعاونی های برتر سال ۹۹ اضافه شده، گواهی نامه های شرکت در دوره های آموزشی اعضای هیات مدیره و اعضای شرکت های تعاونی است.

بر اساس گزارش اداره کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در زمان حاضر یک هزار و ۱۷۰ تعاونی فعال در این استان، زمینه اشتغال مستقیم ۱۲ هزار نفر را فراهم کرده است.

از مجموع تعاونی های فعال استان زنجان، ۴۵۹ تعاونی در شهرستان زنجان، ۲۵۳ تعاونی در شهرستان خدابنده، ۱۳۴ تعاونی در شهرستان طارم، ۱۰۳ تعاونی در شهرستان ماهنشان، ۹۲ تعاونی در شهرستان ابهر، ۸۳ تعاونی در شهرستان خرمدره، ۳۲ تعاونی در شهرستان ایجرود و ۸ تعاونی در شهرستان سلطانیه واقع است.

 

درج دیدگاه