پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

سالانه چند شغل باید در کشور ایجاد شود؟

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: تعهد اشتغال استان بر محوریت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت آن است چون چابک سازی دولت در دستور کار دولتمردان و مجلس شورای اسلامی قرار دارد. به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، منوچهر حبیبی در بیست و ششمین کارگروه تخصصی […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: تعهد اشتغال استان بر محوریت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت آن است چون چابک سازی دولت در دستور کار دولتمردان و مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، منوچهر حبیبی در بیست و ششمین کارگروه تخصصی اشتغال استان قزوین که در استانداری برگزار شد، افزود: باید ایرادها و شبهاتی که در زمینه آمار اشتغال مطرح می شود پاسخ داده شود تا گله مندی و نارضایتی میان مردم به وجود نیاید.

وی گفت: باید اصطلاحات، عناوین و مفاهیم تخصصی کارگروه اشتغال استان به شکل عامه پسند و روشن مطرح شوند تا در میان مردم شبهه و توقع ایجاد نکنند چون مهمترین دغدغه مردم اشتغال است و همه باید در این زمینه پاسخگو باشیم.

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه آمار اشتغال استان با گزارش تامین اجتماعی و مرکز آمار ایران که از صحت بالایی برخوردار هستند همخوانی داشته و تایید کننده یک دیگر هستند.

معاون استاندار ادامه داد: امروزه اشتغالزایی، رونق تولید و شکوفایی اقتصادی مهمترین ماموریت مسئولان بوده و خواست مقام معظم رهبری، رویکرد دولت و نیاز و دغدغه جدی مردم است.

وی گفت: در اشتغالزایی باید علاوه بر توجه به اشتغال جدید به حفظ وضع موجود و جلوگیری از تعدیل نیرو نیز توجه داشت.

حبیبی اضافه کرد: باید سالانه ۷۰۰ تا یک میلیون شغل جدید در کشور ایجاد کنیم تا با انباشت نیروی متقاضی کار در سطح کشور مواجه نباشیم.

این مسئول افزود: برای تعیین رسته های اشتغالزایی استان جلساتی با کلیه دستگاه های موثر در این زمینه برگزار شد و ۱۵ رسته مشخص شده و رسته های دیگر از قبیل گاوداری های سنتی یا قالی بافی که بیشترین متقاضی را نیز دارند در سیاست و برنامه کاری استان قرار نگرفت.

وی از سیستم بانکی استان درخواست کرد با توجه به فرا رسیدن پایان سال مالی همکاری بیشتری با مدیران اقتصادی استان داشته و برای پرداخت تسهیلات در بخش های ۹ گانه اشتغال استان اقدام کنند.

معاون استاندار از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در خواست کرد پرداخت مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی را از مراجع مربوط پیگیری کنند تا اعتبار این تسهیلات پیش از پایان سال مالی به استان ابلاغ شود.

درج دیدگاه