سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

نظر یک فعال اقتصادی و یک نماینده مجلس در مورد استیضاح ربیعی

وزیرتعاون ، کار ورفاه اجتماعی : تشکل‌های صنفی زیربنای شکل‌گیری یک جامعه قدرتمند است

این مجلس نشان داده که از عملکرد چهارساله وزیر کار در دولت یازدهم راضی بوده که دوباره به آن رای اعتماد داده ، لذا امروز بعد از شش ماه، استیضاح نمی‌تواند منطقی باشد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ربیعی اقدامات خوبی در حوزه بهزیستی، اجتماعی و کاهش فقر داشته است و از همه مهمتر اینکه نشان داد عزم جدی برای واگذاری شرکت‌های تامین اجتماعی، خصوصی سازی و فاصله گرفتن شستا از بنگاه‌داری دارد.

به گزارش تعاون آنلاین، حسین سلاح ورزی فعال اقتصادی در خصوص دستور کار این هفته مجلس و استیضاح وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: به رغم اینکه جامعه کارفرمایی در موضوعاتی مثل نحوه اداره تامین اجتماعی و اصلاح قانون کار انتقادات و گلایه‌هایی دارد اما نمی‌توان منکر اقدامات ارزنده ربیعی در حوزه اجتماعی و فقرزدایی بود.

سلاح‌ورزی ادامه داد:‌ ربیعی اقدامات خوبی در حوزه بهزیستی، اجتماعی و کاهش فقر داشته است و از همه مهمتر اینکه نشان داد عزم جدی برای واگذاری شرکت‌های تامین اجتماعی، خصوصی سازی و فاصله گرفتن شستا از بنگاه‌داری دارد.

وی تصریح کرد: به نظر نمی‌رسد استیضاح و یا عزل ربیعی در این برهه از زمان کار مثبتی باشد و کمکی به حال اقتصاد، دولت و جامعه عمومی کشور کند.

سلاح‌ورزی تصریح کرد:‌ مجلس دارای ابزارهای نظارتی بسیار است و بایستی از آنها در سایر حوزه‌ها استفاده کند. ما در برخی سازمان‌ها و ادارات دارای مشکلات مدیریتی زیادی هستیم که به نظر می‌رسد آنها اولویت بیشتری داشته باشند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: نکته دیگر اینکه دولت شش ماه است بر سر کار آمده و از همین مجلس رای اعتماد گرفته است با توجه به اینکه وزارت کار یک وزارتخانه بزرگ است اگر نمایندگان واقعا به دنبال اصلاح امور هستند بایستی فرصت بیشتری به ربیعی بدهند.

وی ادامه داد: به هر حال این مجلس نشان داده که از عملکرد چهارساله وزیر کار در دولت یازدهم راضی بوده که دوباره به آن رای اعتماد داده ، لذا امروز بعد از شش ماه، استیضاح نمی‌تواند منطقی باشد.

استیضاح وزیر تعاون به نفع کشور نیست

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نفع کشور نیست و برای رفع مشکلات باید به این وزارتخانه فرصت داد.

سید حسن حسینی شاهرودی افزود : زمان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ‌واسطه نگرانی که در شب عید برای حقوق و دستمزد ۴۰ میلیون اعضای تأمین اجتماعی و بازنشسته پیش می‌آید، به کشور لطمه می‌زند.

وی اظهارداشت : نکته اصلی این است که در چه شرایطی باید استیضاح صورت گیرد و این مقوله وقتی در مجلس بیان می‌شود به‌نوعی نگرانی را در این وزارتخانه بوجود می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: اگر این استیضاح رای نیاورد، مدت‌ها تأثیر منفی خودش را در وزارتخانه خواهد گذاشت تا دوباره به حالت عادی بازگردد و اگر روی بیاورد بازهم چند ماه باید منتظر بود که وزیر جدید معرفی شود و باید درک کرد که از خودِ استیضاح مهم‌تر، زمان آن است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز دادن شوک به این وزارتخانه به واسطه استیضاح وزیر، در اوج مشکلات حقوق و صندوق‌های متعددی که زیرمجموعه این وزارتخانه هستند، ازجمله صندوق تأمین اجتماعی، فولاد و کارآفرینی و منابع بزرگ اعتباری که باید ماهانه مبلغی را برای حقوق مردم پرداخت کنند، صحیح نیست.

حسینی تصریح کرد : ۴۰ میلیون نفر از جامعه آماری کشور، زیر پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند و از سوی دیگر شرایط نامطلوب اقتصادی که گرفتار آن هستیم باید در این استیضاح به صورت ویژه دیده شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : هزینه‌های متقبل شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای طرح تحول سلامت با این استیضاح معلق می‌ماند و باعث افزایش بدهکاری کلان دولت و صندوق به وزارت بهداشت و درمان می‌شود.

وی ادامه داد : بنده اعتقاد دارم که ربیعی تمام تلاش خودش را برای این وزارتخانه به‌کار بسته اما مشکل بیشتر ساختاری و ریشه‌ای است و همچنین وی تحرکات بسیار خوبی را داشته اما وارث شرایط نامناسبی است که دولت و مجلس باید به آن‌ها سامان دهد و از سوی دیگر بنده معتقدم که باید فرصت بیشتری را به این وزیر دهیم تا برنامه‌هایش عملیاتی شود.

استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی روز سه شنبه هفته جاری برگزار می شود.

درج دیدگاه