شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

سیاست های مداخله ای برای ایجاد اشتغال جواب داد/ اختصاص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی برای دستگاه‌های‌حمایتی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان، از کارورزی به‌عنوان یکی از سیاست‌های مداخلاتی برای ایجاد اشتغال یاد کرد.

مدیرکل کار، تعاون ورفاه اجتماعی استان زنجان گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی برای دستگاه‌های‌حمایتی استان زنجان اختصاص یافت.

به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا یوسفی شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان زنجان با بیان اینکه در محیط واقعی کار، سیاست‌های مداخلاتی از جمله کارورزی و مشوق‌های بیمه‌ای برای ایجاد اشتغال اعمال می‌شود، افزود: برای ایجاد اشتغال در سایر حوزه‌ها از جمله اصناف، گردشگری، صنعت و معدن و … برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

وی با یادآوری اینکه آنچه که برای برنامه‌های تکلیفی امسال استان زنجان پیش‌بینی شده، ایجاد بیش از ۱۲ هزار فرصت شغلی است، ادامه داد: ایجاد ۴۴۰۵ فرصت شغلی در بخش سیاست‌های مداخلاتی را نیز باید از دیگر برنامه‌های تکلیفی اشتغال در استان زنجان برشمرد تا با این اقدام، مجموع اشتغال تکلیفی امسال استان زنجان به ۱۲ هزار و ۸۶۴ فرصت شغلی برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان، از کارورزی به‌عنوان یکی از سیاست‌های مداخلاتی برای ایجاد اشتغال یاد کرد.

یوسفی با یادآوری اینکه ایجاد ۲۸۹۵ فرصت شغلی نیز برای توسعه رسته‌های منتخب طرح تکاپو در استان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: همچنین در بخش قانون حمایت از مشاغل خانگی و تبصره ۱۶ قانون بودجه ۹۷ و تامین مالی خرد ۲۷۷۵ شغل در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه سهم استان زنجان از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی ۲۰۰۰ میلیارد ریال است و این در حالی است که این میزان در سطح کشور ۸۴ هزار میلیارد ریال است، اظهار کرد: سهم استان زنجان در حوزه طرح‌های حمایتی از محل صندوق توسعه ملی در سال‌جاری ۷۰۱ میلیارد ریال برای ایجاد ۲۷۸۹ شغل توسط کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید است.

یوسفی با بیان اینکه سهم استان زنجان از اشتغال فراگیر تبصره ۱۸ قانون بودجه ۲۳۴۸ میلیارد ریال برای ایجاد ۱۵۶۵ فرصت شغلی است، افزود: همچنین برنامه اشتغال تکلیفی طرح‌های حمایتی از محل اعتبارات روستایی برای استان زنجان، ایجاد ۲۷۸۹ شغل در نظر گرفته شده است.

درج دیدگاه