جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

شاغلان، نابسامانی در پرداخت حق بیمه را گزارش دهند

  مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: شاغلان، نابسامانی در پرداخت حق بیمه خود را به واحد بازرسی نزدیکترین شعبه تأمین اجتماعی گزارش دهند . به گزارش تعاون آنلاین، مسعود علیاری ، با بیان این‌که در حال حاضر، آمار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از مرز ۴۲ میلیون نفر گذشته است و در این میان، ۱۳ میلیون نفر […]

 

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: شاغلان، نابسامانی در پرداخت حق بیمه خود را به واحد بازرسی نزدیکترین شعبه تأمین اجتماعی گزارش دهند .

به گزارش تعاون آنلاین، مسعود علیاری ، با بیان این‌که در حال حاضر، آمار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از مرز ۴۲ میلیون نفر گذشته است و در این میان، ۱۳ میلیون نفر از این مجموعه بیمه شده اصلی هستند،  اظهار کرد: با توجه به این‌که شناسایی بسیاری از بیمه‌شده‌ها، فراهم کردن امکان استفاده آنان از مزایای قانون تامین اجتماعی و نظارت بر حسن انجام تکالیف قانونی از سوی کارفرمایان، با انجام بازرسی از کارگاه‌ها صورت می‌گیرد، سازمان تامین‌اجتماعی با ایجاد و فعال‌سازی واحدهای بازرسی کارگاهی، پیگیر احقاق حقوق کارگران و بیمه‌شده‌ها است .

این مسئول ادامه داد: سازمان با تکیه بر اصل اعتماد به کارفرمایان در خصوص کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر کارگر، بازرسی انجام نمی‌دهند و ملاک، لیست‌های ارسالی از سوی کارفرمایان خواهد بود. البته کارفرما نیز حق دارد که از نتیجه بازرسی کارگاه خود مطلع شود. از این‌رو ظرف مدت یک ماه از تاریخ انجام بازرسی، نتیجه بازرسی به کارفرما ابلاغ می‌شود .

وی افزود: تامین‌اجتماعی با طیف گسترده‌ای از شهروندان سر و کار دارد و در این میان، اطلاع‌رسانی نقش پررنگی برای گسترده‌تر شدن چتر خدمات‌رسانی ایفا می‌کند؛ در واقع هر چه خدمات تامین‌اجتماعی گسترده‌تر شود و هر چه جامعه بزرگ‌تری تحت پوشش تامین‌اجتماعی قرار گیرد، به همان نسبت به جامعه‌ای مدرن و متمدن نزدیک‌تر هستیم و هر کس در هر جایگاهی که دارد، امنیت خاطر بیشتری خواهد داشت .

علیاری تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز مشکلات فنی در ثبت اطلاعات بیمه‌ای، کارفرمایان باید لیست پرداخت حق بیمه کارگران را به روزهای آخر موکول نکنند و از اولین روزهای هر ماه نسبت به پرداخت لیست حق بیمه اقدام کنند. این در حالی است که هر یک از کارفرمایان باید روش‌های پرداخت الکترونیک را بداند و حتی‌الامکان از پرداخت حق بیمه با روش سنتی اجتناب کند .

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان تاکید کرد: هر یک از شهروندان در صورتی که شاغل هستند و کارفرما آن‌ها را بیمه نکرده است، می‌توانند با مراجعه به واحد بازرسی نزدیک‌ترین شعبه تامین‌اجتماعی درخواست بازرسی کنند. کارشناسان تامین‌اجتماعی نیز موظف‌اند که بلافاصله نسبت به بررسی موضوع مطرح شده اقدام کنند تا شرایط به‌کارگیری نیروهای کار کاملا محرز شود.

درج دیدگاه