جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

شریعتمداری: وزارت تعاون با همه توان به ستاد بحران کمک می کند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توییتی نوشت که با استاندار کرمانشاه صحبت کردم و گفتم مدیران استانی این وزارتخانه در خدمت ستاد بحران هستند.

وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از اعزام ۶ تیم اورژانس اجتماعی به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد شریعتمداری در چند پیام توییتری به زلزله شب گذشته کرمانشاه اشاره کرده و آورده است که با هماهنگی مدیریت بحران مهدکودک‌ها فردا و برای نگهداری کودکان بی سامان تمهید مقدمات شد. سه تیم مهندسی به منظور بررسی تخریب مسکن‌های مددجویان فردا صبح اعزام می‌شوند.

همچنین طبق اولین گزارش دریافتی از زلزله کرمانشاه هم اکنون ۶ تیم اورژانس اجتماعی در مراکز درمانی و سطح شهر‌های سرپل ذهاب، دالاهو، گیلانغرب، قصرشیرین، ثلاث‌باباجانی و اسلام آباد غرب جهت مداخلات آرام سازی مستقر شدند؛ و مرکز تخصصی روان درمانی به منظور موارد حاد مداخله فعال شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در توییت دیگری نوشت که با استاندار کرمانشاه صحبت کردم و گفتم مدیران استانی این وزارتخانه در خدمت ستاد بحران هستند.

شمار مصدومان زلزله کرمانشاه به ۷۲۹ نفر رسید

به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس ایران، مجتبی خالدی، سخنگوی این سازمان از افزایش مراجعات در مناطق زلزله زده به اورژانس خبر داد و گفت: در مجموع ۷۲۹ نفر ثبت شده اند که از این تعداد ۳۷ نفر بستری شدند.

خالدی افزود: از مجموع این مراجعین به مراکز درمانی، سرپل ذهاب ۳۷۲ مراجعه، قصر شیرین ۱۰۹ مراجعه، گیلانغرب ۱۷۰ مراجعه، اسلام آباد غرب ۵۴ مراجعه، دالاهو ۶ مراجعه و ثلاث باباجانی ۵ مراجعه، جوانرود ۱ مراجعه داشته است.

وی ادامه داد: ۴۴ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در مناطق زلزله زده مشغول ارائه خدمت هستند و به هیچ عنوان تا کنون کشته ای از مراجع رسمی گزارش نشده است.

زمین لرزه ای به قدرت ۶.۴ درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) شب گذشته حوالی سرپل ذهاب در استان کرمانشاه ایران را لرزاند.

به گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، مرکز این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۵.۷ و عرض جغرافیایی ۳۴.۳۸ در عمق ۷ کیلومتری سطح زمین بوده است.

این زلزله در ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصر شیرین و ۳۳ کیلومتری گیلانغرب در استان های ایلام و کرمانشاه ایران رخ داد.

این مرکز همچنین از ثبت ۱۶۵ پس لرزه در استان کرمانشاه خبر داد. پس از این حادثه تمامی مدارس و دانشگاه‌های این استان امروز تعطیل شده است.

درج دیدگاه