پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

صادرات تعاونی های کشور از مرز ۲میلیون دلار گذشت

تعاون آنلاین – معاون تعاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: ارزش صادرات تعاونی های کشور از ابتدای امسال تاکنون از مرزبیش از ۲میلیون دلار فراتر رفته و تلاش ها برای رسیدن به سقف بیش از دو ونیم میلیون دلار تا پایان امسال است.

سید حمید کلانتری یکشنبه شب درحاشیه بازدید از بزرگترین گلخانه کشت بدون خاک( هیدورپونیک) کشوردر آمل افزود: میزان صادرات تعاونی های کشور پارسال حدود یک میلیون و۷۰۰هزار دلار بوده که به همت تعاونی های تولیدی وتوزیعی کشور ونیز حضور متعهدانه تعاونی های جدید در امر صادرات ، این میزان در سال جاری روند افزایشی داشته است.
وی اضافه کرد: البته این میزان از صادرات ثبت رسمی شده، اما متاسفانه برخی از تعاونی ها هم هستند که صادراتشان به نام شرکت های تعاونی ویابا عنوان های دیگری از کشور صادر می شود.
معاون تعاون وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی ادامه داد، که هم اکنون حدود هزار تعاونی تولیدی در کشور درحوزه صادرات حضور فعالی دارند و خوشبختانه به تعداد این تعاونی های فعال در امر صادرات نیز هرسال افزوده می شود.
به گفته کلانتری، صنایع دستی، محصولات کشاورزی وغذایی، مواد معدنی وسنگ وتولیدات گلخانه ای را ازمهمترین اقلام صادراتی تعاونی های تولیدی کشور در این زمینه است.
وی اضافه کرد: ضمن آنکه ازاین شمار تعاونی ها ۵۱۰ تعاونی دانش بنیان درکشور داریم که با هدف هم افزایی وبهره گیری از تحقیقات ویافته های محققان دراین حوزه در کشور در سه سال اخیر راه اندازی شده است.

کلانتری یاداورشد: فراهم آوردن زیرساخت های لازم برای حمایت از تولیدات تعاونی ها ونیز زمینه برای صادرات محصولات این بخش می تواند یکی از محورهای مهم فعالیت شرکت های تعاونی در کشور باشد، چرا که نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد ملی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، معاون وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی روز یکشنبه در سفر کاری به مازندران سفر کرد واز واحدهای تعاونی وتولیدی چند شهر استان ازجمله بزرگترین واحد گلخانه ای کشت بدون خاک کشور درآمل بازدید کرد.

درج دیدگاه