پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

طرح اشتغالزای دولت چقدر آب خورد/ چقدر تاکنون پرداخت شده است؟

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در نشست کارگروه اشتغال گیلان در لنگرود از اختصاص حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح های اشتغالزا در مناطق مختلف کشور خبرداد.

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در نشست کارگروه اشتغال گیلان در لنگرود از اختصاص حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح های اشتغالزا در مناطق مختلف کشور خبرداد.

به گزارش تعاون آنلاین، عیسی منصوری در این نشست گفت : از این میزان تسهیلات ، هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای تخصیص به متقاضیان تصویب و پنج  هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز تاکنون پرداخت شده است.

وی افزود : این میزان تسهیلات قرار است به ۱۶۰ هزار طرح پرداخت شود که واگذاری این تسهیلات به ۶۴ هزار متقاضی قطعی شده است.

معاون وزیر تعاون همچنین در بازدید از کارگاه تولید نان برنجی در روستای دیوشل لنگرود با اشاره به افزایش میزان تسهیلات واحدهای تولیدی خانگی گفت: این میزان تسهیلات در نشست اخیر شورای عالی اشتغال از ۱۵ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

منصوری با اشاره به ۲ اولویت اصلی دولت در بخش اشتغال افزود : اجرای طرح تکاپو ، توسعه رشته های پراشتغال در سطح ملی و منطقه ای ، ایجاد مشوق های بیمه ای کارفرما و توسعه اشتغال روستایی با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی از مهمترین برنامه های دولت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان نیز در این نشست با اشاره به پرداخت ۳۰۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و ۶۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال فراگیر گفت: برخی از این پرداختی ها دچار انحراف شده که باید جلوی آن را گرفت.

سید محمد احمدی افزود: گیلان با ابلاغ ۵۰ درصد اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری و  پرداخت۱۳۷ درصدی این اعتبارات رتبه ۱۲ کشوری و همچنین با ۱۶۴ درصد انعقاد قرارداد طرح های اشتغالزا رتبه ۹ کشور را کسب کرد.

وی با اشاره به رتبه استان در زمینه اشغال فراگیر گفت :  گیلان در بخش تسهیلات فراگیر با ۲۸ درصد مبلغ مصوب ، رتبه ۱۱ کشوری، با ۲۵ درصد مبلغ انعقاد قرارداد رتبه ۱۳ کشوری و با ۱۹ درصد مبلغ پرداخت‌شده رتبه ۱۳ کشوری را تاکنون کسب کرده است.

معاون استاندار همچنین گفت: تاکنون ۲۳ میلیارد تومان در قالب ۲۵ طرح تسهیلات گردشگری پرداخت‌شده و اولویت استان در این بخش اجرای طرح های بوم گردی است.

نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به ظرفیت های گیلان در بخش گردشگری گفت: یکی از مطمئن‌ترین راه های سرمایه‌گذاری در استان در بخش گردشگری است و بخش خصوصی می تواند در این بخش با امنیت بیشتری سرمایه گذاری کند.

مهرداد لاهوتی همچنین از اجرای چند طرح ملی در شهرستان لنگرود خبرداد و گفت : با اجرای این طرح‌ها برای ۳۰۰ نفر اشتغال‌زایی می شود.

سرپرست فرمانداری لنگرود نیز در این نشست با اشاره به وجود ۲۵۰ روستا در این شهرستان گفت: بسیاری از مشاغل روستایی گیلان در طرح اشتغال روستایی دیده نشده و باید در این زمینه نگاه کارشناسی‌تری انجام شود.

محمد رنجبر افزود: تاکنون ۲۶۰ میلیارد ریال برای اجرای ۲۴۲ طرح اشتغالزایی روستایی و اشتغالزایی ۵۶۶ نفر به متقاضیان پرداخت‌ شد که با این آمار لنگرود رتبه نخست پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در گیلان را کسب کرد .

وی با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر در لنگرود گفت :  تاکنون ۱۲۳ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۰ طرح پرداخت شد و با اجرای این طرح ها ۱۱۸ نفر نیز صاحب شغل شدند.

درج دیدگاه