جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

طرح های اشتغال فراگیر چقدراعتبار دارد؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حمایت های دولت از ایجاد و توسعه اشتغال گفت: اکنون ۴۰۰ هزار بیکار در روستاهای سطح کشور وجود دارد که اشتغالزایی برای ۱۲۰ هزار نفر از این تعداد، هدفگذاری شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای اجرای طرح های اشتغال فراگیر امسال ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار منظور شده است که تحقق آن گامی موثر برای توسعه اشتغال خواهد بود.

به گزارش تعاون آنلاین علی ربیعی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اظهار داشت: سهم این استان از این رقم ۲۰۰ میلیارد ریال است؛ البته در صورت موفقیت در جذب، این میزان افزایش می یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حمایت های دولت از ایجاد و توسعه اشتغال گفت: اکنون ۴۰۰ هزار بیکار در روستاهای سطح کشور وجود دارد که اشتغالزایی برای ۱۲۰ هزار نفر از این تعداد، هدفگذاری شده است.

ربیعی گفت: هدف ما تنها پرداخت تسهلات نیست بلکه رویکرد باید ایجاد زنجیره و کمک به بازار باشد.

 طرح توسعه پتروشیمی خراسان اجرایی می شود

وی در ادامه با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای اجرای طرح توسعه پتروشیمی خراسان در بجنورد، بر لزوم اجرای آن تاکید کرد و گفت: این طرح به طور قطع عملیاتی می شود.

ربیعی افزود: برای تاخیر ایجاد شده در عملیاتی شدن و اجرای طرحی که به عنوان طرح توسعه پتروشیمی به دست خودم کلنگ خورد، متاسف و ناراحت هستم البته اجرای این طرح مورد درخواست من است و برای ادامه، باید شرکت جدید ایجاد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این طرح در زمان کلنگ زنی هم، مخالفان زیاد داشت و حتی افرادی درون وزارتخانه با آن مخالف بودند اما طرح کلنگ خورد و اکنون در صورتی که سهامدارن با روی کار آمدن شرکت جدید، پای کار بودند یا نبودند، طرح توسعه باید اجرایی شود.

ربیعی افزود: پیگیری های لازم برای تامین خوراک گاز این طرح نیز از وزارت نفت انجام می شود.

 مهاجر فرست بودن به معنای توسعه نیافتگی نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به گلایه های رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه این استان مهاجر فرست شده است گفت: این موضوع صرفا به علت مسائل اقتصادی نبوده و به این معنا نیست که توسعه ای نبوده بلکه علل مختلفی در آن تاثیر دارد.

ربیعی درباره کاهش شمار کارفرمایان در سطح کشور گفت: کشور در هفت، هشت سال گذشته با رکود شدید اقتصاد روبه رو بود که آثار رکود در سه سال خودنمایی می کند و اکنون نسبت کارآفرینی و کارفرمایی به شاغلان بیش از ۳ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای توسعه اشتغال و رفع مشکلات، گره های کوچک باز شوند گفت: هر چند طرح ها و پروژه های بزرگ در ایجاد اشتغال موثر است اما باید توجه داشت که پروژه های کوچک می تواند زمینه اشتغال گسترده را فراهم کند و طرح های بزرگ به تنهایی نمی تواند اهداف توسعه را محقق کند.

 خراسان شمالی نیازمند کانون توسعه

ربیعی در بخش دیگر سخنان خود وجود کانون توسعه را از ملزومات توسعه عنوان کرد و گفت: این استان برای توسعه یک کانون نیاز دارد، کانونی که با مدارا توسعه را دنبال کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هیچ استانی بدون کانون توسعه رشد نیافته است گفت: این استان ظرفیت های فراوان دارد و از نمایندگان درخواست می کنم که در کنار استاندار از این ظرفیت ها استفاده کنند.

پیگیری برای ایجاد مرکز توانبخشی، ایجاد درمانگاه، ارتقای خدمات اورژانس اجتماعی، افزایش سهم بیمه قالیبافان و کمک به آسیب دیدگان از سیلاب چند روز گذشته از قول های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر بود.

درج دیدگاه