شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

عزم دولت برای تثبیت و ایجاد ۳۶ هزار فرصت شغلی در زنجان

وعده ایجاد یک میلیون شغل چقدر واقعی است؟
بیکاری دانش‌آموختگان معضل بازار کار

استاندار زنجان گفت: سهم یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی زنجان از محل تبصره ۱۸ بودجه ۹۷، زمینه و شرایطی را مهیا کرده است تا در نتیجه تزریق آن به فعالیت های تولیدی، بر اساس برآوردها ۳۶ هزار فرصت شغلی در این استان تثبیت و ایجاد شود. استاندار زنجان به همراه جمعی از مدیران دستگاه […]

استاندار زنجان گفت: سهم یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی زنجان از محل تبصره ۱۸ بودجه ۹۷، زمینه و شرایطی را مهیا کرده است تا در نتیجه تزریق آن به فعالیت های تولیدی، بر اساس برآوردها ۳۶ هزار فرصت شغلی در این استان تثبیت و ایجاد شود.

استاندار زنجان به همراه جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی از سه واحد تولیدی و ۲ طرح در شرف راه اندازی و تاسیس در شهرکت صنعتی شماره یک زنجان موسوم به شهرک صنعتی اشراق بازدید کرد.

طی این بازیدها فتح الله حقیقی از نزدیک در جریان فرآیند تولید و مسائل و مشکلات شرکت های ‘راشا کاسپین ایرانیان’، ‘عایق های الکتریکی پارس’ و ‘شادن’ قرار گرفت.

استاندار زنجان همچنین از طرح های ‘سرجین بافت’ و ‘فولاد آلیاژی اشراق’ نیز بازدید و در جهت رفع موانع و تسریع در روند راه اندازی این واحدها تدبیرهایی اتخاذ کرد.

حقیقی در جریان این بازدیدها به لزوم برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در محل واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: همه ما شرایط امروز کشور را می دانیم و وظیفه داریم برای حل مشکلات تولیدکنندگان را یاری کنیم.

وی اظهار داشت: هدف از بازدید از واحدهای تولیدی، احصا مشکلات و کمک به حل آن ها است.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: عزم دولت در شرایط حاضر بر این است تا علاوه بر حفظ اشتغال های موجود، فرصت های جدید شغلی نیز در اثر رونق واحدهای تولید ایجاد شود.

حقیقی به ضرورت بهره گیری از ظرفیت تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸ برای تثبیت و ایجاد اشتغال در استان تاکید کرد و افزود: سهم زنجان از محل این تبصره، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که قرار است در نتیجه آن ۳۶ هزار فرصت شغلی تثبیت و ایجاد شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه واحدهای تولیدی تعطیل در این استان ۱۱ درصد نسبت به متوسط کشوری کمتر است، گفت: امسال بناست بر اساس هدفگذاری انجام شده ۱۲۹ واحد تولیدی در استان به مرحله بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید با درک شرایط فعلی مدیریت نمایند، اظهار داشت: باید خود را با شرایط ویژه فعلی تطبیق دهیم و بخش خصوصی نیز در این راه پای کار آمده و کمک حال دولت باشند.

درج دیدگاه