صفحه اصلی تعاون فرش معرف فرهنگ ایرانی است/ برای صادرات فرهنگمان برنامه‌ریزی داریم

فرش معرف فرهنگ ایرانی است/ برای صادرات فرهنگمان برنامه‌ریزی داریم

معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز ملی فرش ایران با هدف افزایش بهره وری و بهبود فضای کسب و کار صنعت فرش دستباف و واگذاری تصدی گری ها به اتحادیه فرش تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز ملی فرش ایران با هدف افزایش بهره وری و بهبود فضای کسب و کار صنعت فرش دستباف و واگذاری تصدی گری ها به اتحادیه فرش تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش تعاون آنلاین، فرشته دست‌پاک رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اهمیت فرش ایران در جهان گفت: هیچ کالایی در کشور وجود ندارد که به اندازه فرش بتواند فرهنگ، هنر، سلیقه و هویت جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشد. از طرفی هیچ کالایی به اندازه فرش تاکنون نتوانسته به توسعه اقتصاد و اشتغال منجر شود.

وی ادامه داد: ایران دارای سه کالای استراتژیک زعفران، پسته و فرش است اما در سال‌های اخیر به دلایل مختلف آن طور که باید نتوانسته از سرمایه زعفران خود استفاده کند؛ در چنین شرایطی افغانستان با استفاده از غفلت ایران، سال گذشته توانست رتبه نخست صادرات زعفران در جهان را به خود اختصاص دهد. اتفاقی مشابه این نیز برای پسته رخ داد زیرا بسیاری از باغات پسته در استان کرمان به دلایل مختلف از بین رفته است؛ بنابراین فرش، امروز استراتژیک‌ترین کالای ایرانی است که نیازمند حمایت است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به راه اندازی تعاونی‌های فرش دستباف، پیشنهاد کرد که تعاونی‌های حوزه فرش دستباف مجوز فعالیت خود را با مشورت مرکز ملی فرش ایران و ادارات استانی این مرکز دریافت کنند تا اصالت فرش دستباف ایرانی با چالش مواجه نشود.

به اعتقاد وی، این امر موجب افزایش انگیزه تعاونی‌ها و همچنین مشوق کارگروهی خواهد شد، زیرا در حوزه فرش روحیه کارگروهی آن طور که باید وجود ندارد.

 

درج دیدگاه