پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

فناوری تولید زعفران تغییر می کند

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از همکاری این سازمان با شورای ملی زعفران برای توسعه تکنولوژی تولید و زنجیره ارزش زعفران خبر داد. به گزارش تعاون آنلاین، حسین شیرزاد در نشست با علی شریعتی مقدم عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران و رئیس ­گروه بین المللی نوین زعفران ضمن اشاره به اینکه زعفران […]

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از همکاری این سازمان با شورای ملی زعفران برای توسعه تکنولوژی تولید و زنجیره ارزش زعفران خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، حسین شیرزاد در نشست با علی شریعتی مقدم عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران و رئیس ­گروه بین المللی نوین زعفران ضمن اشاره به اینکه زعفران یا طلای سرخ یکی از محصولات کهن و استراتژیک ایران می باشد، به منظور حمایت از تولید کنندگان این محصول و در راستای بهبود توسعه کشاورزی و رشد اقتصاد غیر نفتی، بحث و گفتگو کردند.

در این نشست، دو طرف برای تحقق چشم انداز های راهبردی مشترک در زمینه های افزایش میزان مشارکت و توسعه شبکه های روستایی و زمینه سازی برای ایجاد تعاونی های روستایی و کشاورزی و جمعی در روستا های هدف تولید کننده زعفران و همچنین امنیت شغلی و تثبیت اشتغال پایدار و توسعه اشتغال در حوزه زعفران به توافق رسیدند.

علاوه بر این، دو طرف برای همکاری های متقابل در خصوص استفاده از تسهیلات اشتغال زایی برای زعفران کاران، توسعه زنجیره ارزش زعفران و بوجود آوردن چارچوب الگویی ثمربخش و ارزش آفرین برای دیگر فعالان بازار زعفران توافق کردند.

توسعه تکنولوژی تولید، برداشت و خشک کردن بهداشتی زعفران، افزایش کمی و کیفی و افزایش استاندارد های تولید زعفران، راه اندازی بازار آتی زعفران در بورس کالا، تقویت مکانیزم های بورسی در تجارت محصول زعفران و همچنین تقویت ساز و کار سپرده کالایی در بازار بورسی زعفران از دیگر توافقات سازمان مرکزی تعاون روستایی با شورای ملی رعفران بوده است.

در این دیدار، دو طرف تفاهم کردند­ به منظور پایش موضوعات مورد علاقه و رفع چالش های فرآ روی خود، جلسات منظمی در سطوح مدیران و کارشناسان بین شورای ملی زعفران و مدیران سازمان مرکزی تعاون روستایی داشته باشند.

درج دیدگاه