شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای:

مجوز تعاونی‌های اعتباری را وزارت تعاون سابق صادر کرد

محسنی اژه ای
محسنی اژه ای

محسنی اژه‌ای در رابطه با پرونده تعاونی‌های اعتباری که اکنون برای مردم، قوه‌قضاییه و سایر دستگاه‌ها مشکلات بسیاری بوجود آورده است، بیان کرد: متأسفانه وزارت تعاون سابق مجوزهایی داده بود و با وجود اعطای این مجوزها، تعاونی‌های اعتباری شکل گرفته را رها کرد و بر آنها نظارت نکرد. این بی‌توجهی، مشکلات اخیر را به وجود آورده است و در دو سال اخیر حتی یکبار نیز از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این مورد سوال نشده است.

سخنگوی قوه‌قضاییه اظهار کرد: اگر شرایط ارائه مجوز براساس قانون صورت می‌گرفت و نظارت بر این تعاونی‌ها به صورت جدی انجام می‌شد، مسائلی که هم اکنون شاهد آن هستیم شکل نمی‌گرفت و مشکلات موسساتی مانند ثامن‌الحجج، میزان، آرمان و کاسپین اکنون وجود نداشت.

وی اعلام کرد: از مردم، دولت و همه دستگاه‌ها استمداد می‌طلبیم که به قوه‌قضاییه کمک کنند چرا که مقابله با این مشکلات، تنها کار قوه‌قضاییه نیست. قوه‌قضاییه در سالی که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، وظیفه خود می‌داند با سایر قوا در این چارچوب همکاری کند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: ما وظیفه خود می‌دانیم با تمام اعضای دولت همکاری کنیم تا گره از کار مردم باز شود و دولت توان خروج از رکود را داشته باشد. همچنین ما وظیفه خود می‌دانیم برای سرمایه‌گذاری امنیت کامل ایجاد شود و تلاش می‌کنیم به همراه دولت در مقابل مفسدان ایستادگی شود و زمینه فساد از بین برود.

سخنگوی قوه‌قضاییه به نقل از خبرگزاری مهر با تاکید بر کوشش قوه‌قضاییه برای موفقیت دولت در مبارزه با قاچاق، گرانی‌ها و حمایت از تولید داخلی برای حل مشکلات و مسایل مختلف در زمینه‌های فرهنگی و سیاسی، اظهار کرد: پرونده‌های ۳ هزار میلیاردی، چند هزار میلیاردی نفتی، صندوق ذخیره فرهنگیان، بانکی، ارزی و تعاونی‌های اعتباری از اقدامات مهم قوه‌قضاییه در سال‌های اخیر بوده است.

 

درج دیدگاه