شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

کلانتری خبر داد :اعطای تسهیلات کم بهره برای شرکت های تعاون روستایی

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاون از اعطای تسهیلات با بهره ۶ تا هفت درصد به شرکت های تعاون روستایی که دارای شرایط مطرح شده در طرح « روستا تعاون» باشند، خبر داد. سید حمید کلانتری با بیان اینکه در این طرح براساس مصوبه ای که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده […]

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاون از اعطای تسهیلات با بهره ۶ تا هفت درصد به شرکت های تعاون روستایی که دارای شرایط مطرح شده در طرح « روستا تعاون» باشند، خبر داد.

سید حمید کلانتری با بیان اینکه در این طرح براساس مصوبه ای که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده ، ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در اختیار دولت قرار گرفته است ، تصریح کرد: این طرح با سازماندهی مناسب دستگاه های اجرایی اعم از وزارت تعاون، سازمان برنامه و بودجه و معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری مسئولیت مدیریت و نظارت بر حسن اجرای این طرح را در کشور بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: هماهنگی هایی در این زمینه صورت گرفته و آیین نامه مربوط تجزیه و تحلیل شده است و در دولت به تصویب خواهد رسید و ظرف چند روز آتی ابلاغ خواهد شد.

ویدر جلسه کمیته هماهنگی طرح روستا تعاون استان یزد گفت: در اجرای این طرح در نظر است، اهداف دولت و مجلس نسبت به ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر از طریق تشکیل و تقویت تعاونی‌ها، تحقق پیدا کند.

وی افزود: در این طرح، تعاونی جدیدی متناسب با نیازها یا در زمینه فعالیت روستا در حوزه های صنعت، کشاورزی، خدمات، آی تی و گردشگری تشکیل و تقویت می شود.

معاون وزارت تعاون ادامه داد: با شناسایی ظرفیت، مزیت، نقاط قوت و استعدادهای روستا ، از افراد علاقه مند، با انگیزه و شناخته شده روستا دعوت می شود تا در راستای تشکیل تعاونی، فعالیت کنند.

 

به گفته این مسئول، از ابتدای سال جاری مقدمات شناسایی روستاها و ظرفیت آنها با همکاری سازمان برنامه و بودجه آغاز شد، هم اکنون روستاهای هدف در استان ها شناسایی شد.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاون یادآور شد: این طرح در یزد به عنوان استانی موفق در حوزه تعاون و دارای تعاونی های به نام ، می تواند به نحو مطلوبی اجرا شود و نتایج قابل توجهی را در برداشته باشد.

درج دیدگاه