جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

تعاونی های همدان سال ۹۶ چقدر صادرات داشتند؟

دبیر اتاق تعاون استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته ۳۷ میلیون و ۸۳۰ هزار دلار کالا از اتاق تعاون استان همدان صادر شد، گفت: صادرات سال ۹۶ اتاق تعاون در مقایسه با سال ۹۵ حدود ۴ درصد کاهش یافته است.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته ۳۷ میلیون و ۸۳۰ هزار دلار کالا از اتاق تعاون استان همدان صادر شد، گفت: صادرات سال ۹۶ اتاق تعاون در مقایسه با سال ۹۵ حدود ۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تعاون آنلاین، رحمان نادی همدان اظهار داشت: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۷ میلیون و ۸۳۰ هزار دلار کالا از تعاونی‌های استان همدان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته قرارداد صادرات ۵۶ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های استان همدان به کشورهای خارجی منعقد شده بود، افزود: از این میزان ۳۷ میلیون و ۸۳۰ هزار دلار صادرات محقق شد و همواره قراردادها بیشتر از میزان صادرات منعقد می‌شود.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با تأکید بر اینکه در سال ۹۵ قرارداد صادرات ۶۵ میلیون دلاری کالا از اتاق تعاون استان منعقد و از این میزان ۳۸ میلیون دلار صادرات انجام شد، ابراز کرد: صادرات سال ۹۶ در مقایسه با میزان صادرات در سال ۹۵ حدود ۴ درصد کاهش یافته است.

نادی با بیان اینکه کیف و چمدان و صنایع چرمی ۳۶۰ هزار دلار از میزان صادارت را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: تجهیزات آبیاری، دارو، موادغذایی، دام زنده، کارتن، دیگ‌بخار، یخچال، سیب‌زمینی، تابلوهای برق فشارقوی و مواد پروتئینی از دیگر اقلام صادراتی است.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با تأکید بر اینکه صنایع‌دستی به ویژه سفال و سرامیک از دیگر اقلام صادراتی است، تصریح کرد: سال گذشته یک میلیون و ۹۰۰ هزار دلار سفال و سرامیک از اتاق تعاون استان همدان صادر شد. افغانستان، اقلیم کردستان عراق، اوکراین، ترکیه، پاکستان، کویت، قطر، امارات و عمان کشورهای مقاصد صادرات تعاونی‌های استان همدان است.

وی با اشاره به اینکه مقصد اصلی صادرات اتاق تعاون همدان کشور عراق است که از مرداد تا بهمن‌ماه سال گذشته نوساناتی در این کشور وجود داشت، تأکید کرد: از بهمن‌ماه سال گذشته وضعیت عراق با اتخاذ تصمیم‌هایی مقداری عادی شده اما هنوز به رونق قبلی نرسیده است.

دبیر اتاق تعاون استان همدان اظهار داشت: آمار چندین سال گذشته نشان می‌دهد که اتاق تعاون همدان ۹۳ قلم کالای صادراتی و توانایی صادرات به ۳۵ کشور را دارد.

درج دیدگاه