جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

حمید کلانتری:نگاهمان به امر تعاون بایدتغییر کند

نشست صمیمانه شرکت های تعاونی باطریسازان کشور با معاون تعاون

نشست

صبح امروز یک شنبه ۲۹ مرداد ماه،جلسه ای به منظور توانمند سازی،نوسعه و برند سازی و همچینین حل و فصل مشکلات و چالش های پیشروی تعاونی های تامین نیاز با حضور شرکت های تعاونی باطریسازان کشور و ۹ استان مبدا ،معاون تعاون وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی،حمید کلانتری و مسوولین ذیربط در ساختمان معاونت تعاون وزارت […]

صبح امروز یک شنبه ۲۹ مرداد ماه،جلسه ای به منظور توانمند سازی،نوسعه و برند سازی و همچینین حل و فصل مشکلات و چالش های پیشروی تعاونی های تامین نیاز با حضور شرکت های تعاونی باطریسازان کشور و ۹ استان مبدا ،معاون تعاون وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی،حمید کلانتری و مسوولین ذیربط در ساختمان معاونت تعاون وزارت خانه برگذار شد.

در ابتدای نشست مدیر کل تعاونی های تامین نیاز آقای رستمی خلیفه پیرامون مباحث و اهمیت و جایگاه تعاونی های تامین نیاز سخنانی را ایراد کرد و از شرکت کنندگان حاظر خواست تا به بیان مسائل و چالش ها و راهکار های خود بپردازند.وی در ادامه سخنان خود،هدف تعاونی های تامین نیاز را تجمیع منابع و سرمایه ، برند سازی  ایجاد بازار مناسب تشکیل و ایجاد نمایشگاه های دائمی و بازار یابی و عرضه کالای با کیفیت با قیمت مناسب عنوان کرد.وی افزود تعاونی ها می توانند با تجمیع منابع و همراهی و هماهنگی بین خود مشکلات پیش رو را برداشته و به اهداف خود برسند.وی هدف کلی را انسجام و ایجاد بازار های مناسب و افزایش کیفیت تولید و قیمت منسب دانست.سپس از حضار خواست تا به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود یپردازند.

رستمی خلیفه پیشنهاد ایجاد اتحادیه برای شرکت های تعاونی باطریسازان را در راستای انسجام و بهتر شدن امور مطرح کرد.

در ادامه جلسه نمایندگان شرکت های تعاونی باطری سازان استان خراسان رضوی ،فارس ،تهران و اصفهان مطالب خود را به سمع و نظر  حمید کلانتری رسانده از مشکلات خود سخن به میان آوردند.نمایندگان حاظر در جلسه از نبود حمایت های دولتی و شرکت های دولتی که طبق قانون موظف به همکاری با این دست از تعاونی ها هستند پرداخته از مشکلات و مسائل مالیاتی، عدم وجود انسجام و قوانین حمایتی و نبود تسهیلات  و وام های کم بهره به خصوص بانک توسعه و تعاون ،مشکلات بیمه ای و غیره سخن به میان آوردند.

در ادامه این نشست حمید کلانتری معاون تعاون وزارت خانه به ایراد سخن پرداخت . گفت:تشکیل این گونه جلسات نباید در حد یک حرف و یک نشست بوده باشد. وی گفت ما به دنبال نتیجه و اقدام عملی و کاربردی هستیم.

کلانتری مطرح کرد تعاونی ها بایدآنقدر قوی عمل نمایند که خود به سمت تولید و توزیع بحرکت کنند و توان رقابتی خود را بالا ببرند.وی گفت مطمئنا رقیب واقعی شما بخش خصوصی نیست . این انسجام و همدلی و اتحاد است که یک تعاونی را قوی می کند.تعاونی ها باید بتوانند تولید کننده ها و فروشندگان را با هم متحد نمایند.در برخی کشورها حتی وزارت خانه ای تحت این عنوان وجود ندارد اما تعاونی های زیادو معتبری درآن ها فعال هستند. مساله نوع نگاه و برداشت ما از تعاونی است که به نظر می رسد باید در نوع نگاهمان به امر تعاون دقیق تر باشیم. تعاون از دل همکاری و اتحاد و انسجام بیرون می آید اگر این موارد باشد موفق عمل خواهد کرد. در پایان نشست، معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از نماندگان و مدیران تعاونی های حاضر در جلسه خواست تا یک کارگروه پنج نفره را برای پی گیری و تجمیع خواسته ها و بیان مشکلات خود برای رسیدن به یک راه کار مشترک با معاونت تعاون تشکیل و معرفی نمایند .

وی در پایان حمایت خود را از این شرکت های تعاونی اعلام کرد و گفت انشالله باتشکیل دولت جدید به سمت و سوی هر چه بهتر شدن امور خواهیم رفت.

 

درج دیدگاه