سه شنبه, فروردین ۲۸, ۱۴۰۳

نقش پر رنگ تعاونی‌ها در اشتغال کردستان

صلواتی اظهار داشت: در سال گذشته ۱۱ میلیون و ۲۰۹ هزار لیتر سوخت از مرزهای استان صادر شد که سود حاصل از آن به ۱۸ هزار و ۲۰۰ خانوار مرزنشین پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سال گذشته در این استان ۴۸ شرکت تعاونی جدید با ۴۳۵ فرصت شغلی ایجاد شده است.

 

۴۳۵ فرصت شغلی در تعاونی های کردستان ایجاد شد

سنندج – ایرنا – مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سال گذشته در این استان ۴۸ شرکت تعاونی جدید با ۴۳۵ فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، برهان صلواتی اظهار داشت: این تعاونی ها یک هزار و ۱۷۶ عضو دارند و به آنها یک هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی و روستایی پرداخت شده است.
وی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۶۰۸ تعاونی در این استان افزود: پیش بینی می شود حدود ۲۰ درصد از این تعاونی ها راکد باشند که عمده آنها شامل تعاونی هایی است که اعضای آن تنها تعاونی را به ثبت رسانده و اقدام دیگری برای عملیاتی شدن انجام نداده اند.
۲ هزار و ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی های کردستان پرداخت شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی های این استان از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پرداخت شد.
وی یادآور شد: این میزان تسهیلات برای ۲ هزار و ۷۰۵ طرح با اشتغالزایی پنج هزار و ۱۲۲ نفر پرداخت شده است.
صلواتی افزود: در این مدت هشت هزار و ۶۴۸ مورد بازرسی دوره ای و موردی از تعاونی های استان انجام شده و طی آن ۲۳۷ حادثه حادثه کاری نیز بررسی شده است.
وی گفت: همچنین بیش از هشت هزار نفر ساعت آموزش پیشگیری از حوادث کاری و برای سه هزار و ۸۵۰ نفر مقرری بیمه بیکاری برقرار شده است.
سود صادرات ۱۱ میلیون لیتر به مرزنشینان پرداخت شد
صلواتی اظهار داشت: در سال گذشته ۱۱ میلیون و ۲۰۹ هزار لیتر سوخت از مرزهای استان صادر شد که سود حاصل از آن به ۱۸ هزار و ۲۰۰ خانوار مرزنشین پرداخت شده است.