جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

وضعیت اشتغال در لرستان

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به برنامه های دولت طی ۲ سال اخیر برای ایجاد اشتغال گفت: سامانه کارا به منظور اجرای طرح های اشتغال در نظر گرفته شد که تا کنون در استان هزار و ۸۱۶ طرح در این سامانه ثبت نام شده است.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به برنامه های دولت طی ۲ سال اخیر برای ایجاد اشتغال گفت: سامانه کارا به منظور اجرای طرح های اشتغال در نظر گرفته شد که تا کنون در استان هزار و ۸۱۶ طرح در این سامانه ثبت نام شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، علی آشتاب اظهار داشت: در بخش اشتغال روستایی ۴۲۷ ملیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که این میزان برای هفت هزار و ۶۵۳ نفر پیش بینی ایجاد اشتغال خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری ۳۶ جلسه کمیته فنی استانی به منظور بررسی این طرح ها افزود: از مجموع طرح های ثبت نامی تعداد ۶۴۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در مرحله عقد قرار داد و یا پرداختی زمینه ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۳۹۵ نفر پیش می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تعداد ۹۸۵ طرح با اعتباری معادل ۲۹۸ میلیارد تومان در شعب استانی و شهرستانی در دست بررسی است که ۷۲ درصد طرح ها مربوط به بخش کشاورزی، ۲۱ درصد مربوط به بخش صنعت و هفت درصد مربوط به بخش خدمات است. سهم استان لرستان در بخش اشتغال روستایی ۲۵۲ میلیارد تومان است که از ۵۰ درصد اول آن میزان ۱۰۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان موفق به اخذ قرار داد و یا موفق به دریافت تسهیلات شده است.

وی در خصوص اشتغال فراگیر نیز یادآور شد: در این بخش ۸۱۴ طرح موفق به عقد قرار داد و دریافت تسهیلات شده و پیش بنیی اشتغال برای ۲ هزار و ۹۰۹ نفر شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به طرح کاروزی فارغ التحصیلان گفت: این طرح از سال ۹۶ آغاز شده است که در سال گذشته هزار و ۴۱۳ نفر موفق به عقد قرار داد شدند و در سال ۹۷ نیز تاکنون ۳۲۱ نفر موفق به عقد قرار داد شده اند.

وی در خصوص نرخ بیکاری استان گفت: آنچه بعنوان نرخ بیکاری عنوان می شود مرجع رسمی اعلام کننده آن مرکز آمار ایران است و ما هیچگونه دخل و تصرفی در آن نداریم. نرخ بیکاری سال ۹۶ در استان بین ۱۲ و نیم درصد تا ۱۳ درصد بود و ترخ مشارکت اقتصادی مردم در بهار ۹۶ به میزان ۳۴.۲ دهم درصد بود که این نرخ در بهار امسال به ۳۶/۶ درصد افزایش یافت. افزایش نرخ مشارکت به معنای به معنای کاهش میزان بیکاری نیست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص نرخ بیکاری فصلی لرستان گفت: نرخ بیکاری فصلی استان در بهار ۹۷ به میزان ۱۵/۹ درصد اعلام شده که این نرخ در بهار سال ۹۶ میزان ۱۱/۸ درصد بوده است.

درج دیدگاه