جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

پرداخت ۳۰درصد یارانه دستمزد به کارآفرینان

عیسی منصوری، معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارآفرینانی که ازشغل اولی های دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند، به میزان ۳۰ درصد یارانه دستمزد تعلق می گیرد تا هزینه های اشتغال برای آنان نیز کاهش یابد.

عیسی منصوری، معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارآفرینانی که ازشغل اولی های دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند، به میزان ۳۰ درصد یارانه دستمزد تعلق می گیرد تا هزینه های اشتغال برای آنان نیز کاهش یابد.
به گزارش تعاون آنلاین، مردادماه سال گذشته بود که سیاست تثبیت شغل در شرایط تحریم در وزارت کار مطرح شد. این سیاست در جهت حفظ اشتغال موجود بود، علی ربیعی، وزیرسابق کار درباره این طرح گفت:این سیاست به معنای پرداخت بیمه بیکاری در داخل کارگاه است و در دوران تحریم‌ها هدف گذاری شده است. اما روش‌ها تغییر یافته است و برخی مشاغل در شرایط تحریم همانند پوشاک و پایین دستی پتروشیمی اشتغال بیشتری جذب می‌کنند و برخی بی تفاوت هستند.

طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه ها و سیاست های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است،این طرح سال گذشته در کشور در حال اجراست و به کارآفرینانی که دانش آموختگان دانشگاهی را جذب کنند ۳۰ درصد یارانه دستمزد می دهد.

طرح یارانه دستمزد که بخشی از طرح اشتغال در زمان تحریم و در جهت صیانت از اشتغال موجود است. محسنی بندپی، سرپرست سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان‌هایی مثل کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد، استان‌هایی هستند که تقریباً در حال پرداخت یارانه دستمزد به آنها هستیم که بتوانیم بهبود وضعیت اشتغال را در این استان‌ها پیگیری کنیم.در ۸ استانی که نرخ بیکاری در آن بالاست، در حال پرداخت یارانه دستمزد هستیم، طرح تکمیلی صیانت از مشاغل موجود در حال اجراست.

وی با بیان اینکه طرح تامین مالی خرد را در حوزه هدف‌گذاری اشتغال پیگیری خواهیم کرد،‌ اظهار داشت: دو طرح تکمیلی داریم. یکی صیانت از اشتغال موجود است که می‌خواهیم شرایطی فراهم کنیم تا در کنار ایجاد یک میلیون اشتغال از ریزش اجباری نیروی کار هم صیانت کنیم، تمام بنگاه‌هایی که در این زمینه مشکل دارند شناسایی شده و با آنها مذاکره شده تا بتوانیم در مسیر تداوم کارشان مشکلاتشان را برطرف کنیم.

سرپرست سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طرح تکمیلی دوم نظارت است. تمام تلاشمان این است که نظارت را درست کنیم تا منابع خاصی که برای اشتغال در نظر گرفته شده در همین حوزه صرف شود. هم از گروه‌های مردم‌نهاد و جهاد دانشگاهی و هم از نهادهای دیگر درخواست داریم تا در این باره نظارت داشته باشند که منابع ذکر شده برای اشتغال صرف شود.

 

عیسی منصوری، معاون وزیرتعاون ،کارورفاه اجتماعی  درباره این طرح گفت:به کارآفرینانی که دانش آموختگان دانشگاهی را به کارمی گیرند، یارانه دستمزد  پرداخت می شود.  کارآفرینانی که ازشغل اولی های دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند، به میزان ۳۰ درصد یارانه دستمزد تعلق می گیرد تا هزینه های اشتغال برای آنان نیز کاهش یابد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، اجرای طرح یارانه دستمزد را از سیاست ها این نهاد برای مهار نرخ بیکاری استانها اعلام کرد و گفت:اجرای طرح های اشتغال فراگیر، مشاغل خانگی، اشتغال حمایتی و طرح کارورزی از دیگر برنامه های اجرایی در کشور برای مهار بیکاری است. با نظارت دقیق، ایجاد هماهنگی بین بخشی و پیشبرد مطلوب این برنامه ها می توان تا حد زیادی به کاهش نرخ بیکاری در کشور امیدوار بود.