جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

پرداخت ۷۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال جاری

تعاون آنلاین – مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: در ۱۰ ماه گذشته ۷۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به بنگاه های اقتصادی نقاط مختلف کشور پرداخت شد.

علی یزدانی شامگاه شنبه در نشست با مدیرعامل و کارکنان شرکت شهرک های استان مرکزی افزود: امسال پرونده ۳۳ هزار بنگاه اقتصادی که در سایت بهین یاب ثبت نام کرده بودند مورد بررسی قرار گرفت که ۱۱ هزار و ۵۰۹ واحد برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک های عامل معرفی شدند.
وی ادامه داد: از مجموع ثبت نام شدگان ۱۱ هزار و ۲۳۲ بنگاه تسهیلات رونق تولید به میزان ۷۹ هزار میلیارد ریال دریافت کردند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور بیان کرد: بنگاه های اقتصادی که از طریق سامانه بهین یاب تسهیلات دریافت کرده اند از مزایای بهره مندی از ضمانت نامه ها، قراردادهای شهرک ها به عنوان وثیقه بانکی، متوقف شدن اجراییات تامین اجتماعی و گرفتن تسویه حساب دارایی در عرض یک هفته برخوردار هستند.
وی اضافه کرد: بانک ها نمی توانند قسمتی از تسهیلات ارائه شده به بنگاه ها و برداشت بدهی های گذشته را نزد خود حفظ کنند و در صورت مشاهده با بانک های عامل که این قانون را رعایت نکنند برخورد می شود.
یزدانی گفت: پراکندگی مراکز و مجموعه های تصمیم گیری مرتبط با بنگاه های تولیدی یک مشکل جدی در کشور است که به هیات دولت پیشنهاد تشکیل بانک اطلاعاتی خرد و تجمیع مباحث اجرایی در یک‌ سازمان تصمیم گیر داده شده است.
به گزارش ایرنا، وی افزود: در برنامه ششم توسعه نیز ۳۰ درصد سهم مالیات شهرداری ها باید به شهرک ها و نواحی صنعتی اختصاص یابد که تصویب نهایی آن در شورای نگهبان نقش موثری در خدمات رسانی به شهرک ها و نواحی صنعتی کشور دارد.
وی شهرک ها و نواحی صنعتی استان مرکزی را از بهترین شهرک های صنعتی کشور معرفی کرد و گفت: استان مرکزی به لحاظ نزدیکی به پایتخت و برخورداری از محورهای ارتباطی و شبکه ریلی، مورد توجه سرمایه گذاران خارجی است.
۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

درج دیدگاه