سه شنبه, فروردین ۲۸, ۱۴۰۳

پیشنهاد یک مدیر دولتی به کارفرمایان/ برنامه های ویژه دولت برای اشتغال در استان‌های مختلف

به منظور تقویت تولید و ایجاد اشتغال پایدار، تشکل های کارگری با تعامل و انسجام بیشتر با کارفرمایان به طور مستمر در کنار آنها فعالیت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر ۸۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در این استان مجوز فعالیت دارند که از این تعداد ۱۹ تشکل در سال جاری مجوز دریافت کرده اند.

به گزارش تعاون آنلاین، پروانه نیک مرام اظهار داشت: به منظور تقویت تولید و ایجاد اشتغال پایدار، تشکل های کارگری با تعامل و انسجام بیشتر با کارفرمایان به طور مستمر در کنار آنها فعالیت کنند.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های پیشتاز در حوزه تشکل های کارگری است و تقویت آن ها از سیاست های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

نیک مرام بیان کرد: کارفرمایان با حمایت از تشکل های کارگری، زمینه ایجاد آنها را در مجموعه خود فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت آمار تشکل های استان رو به افزایش است، عنوان کرد: اساس کار تشکل های کارگران و کارفرمایان پیگیری مطالبات صنفی این قشر است.

نیک مرام یادآور شد: انجمن های صنفی کارگران و استادکاران صنعت ساختمانی در کهگیلویه و بویراحمد یکی از تشکل های فعال در استان بوده که دارای ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این تعداد هشت هزار و ۳۰۰ نفر به تامین اجتماعی معرفی شده اند و هم اینک مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند.

نیک مرام ابراز داشت: امسال تعداد ۳۵۰ نفر ساعت آموزش در قالب کارگاه های آموزشی تشکل های صنفی و کارفرمایی برگزار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه اهداف این اداره، توسعه کمی و کیفی تشکل ها است، تصریح کرد: افزایش تعداد تشکل های کارگری نشان می دهد که استان در استفاده از ظرفیت های آنها تلاش خوبی داشته است.

نیک مرام ابراز داشت: تشکلهای کارگری، بازوان مشورتی دولت و کارفرمایان هستند و حمایت جدی از این تشکل ها در دستور کار اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

وی یادآور شد: هر جامعه ای که کارگران امیدوار، بانشاط، فعال و دارای امنیت شغلی دارد به بخشی از موفقیت در مسیر توسعه رسیده است.

نیک مرام با بیان اینکه هر کارگری مایل است در یک تشکل قوی و دارای چارچوب عضو شود، افزود: تشکل هم باید به عنوان یک همکار امین با مشورت به کارفرمایان، زمینه کارایی بیشتر در کارخانه را برای قشر کارگر فراهم کند.

براساس آمار حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در استان به عنوان کارگر ساختمانی زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند. کهگیلویه و بویراحمد اکنون بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد .

 

درج دیدگاه