جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

با کپی‌برداری ایده شغل ایجاد نمی‌شود/ پیوند تعاون و دانشگاخ برای ایجاد شغل پایدار

کرسی «تعاون و کارآفرینی» در جهاددانشگاهی ایلام با همکاری اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و با حضور جمعی از کارآفرینان و دانشجویان علاقمند برگزار شد. به گزارش تعاون آنلاین، دکتر «اردشیر سلیمانی» مدرس  اقتصاد و صاحب این کرسی کارآفرینی، با بیان اینکه فقر اقتصادی نتیجه توزیع نابهینه منابع انسانی است، تصریح کرد: […]

کرسی «تعاون و کارآفرینی» در جهاددانشگاهی ایلام با همکاری اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و با حضور جمعی از کارآفرینان و دانشجویان علاقمند برگزار شد.

به گزارش تعاون آنلاین، دکتر «اردشیر سلیمانی» مدرس  اقتصاد و صاحب این کرسی کارآفرینی، با بیان اینکه فقر اقتصادی نتیجه توزیع نابهینه منابع انسانی است، تصریح کرد: اخیرا مقام معظم رهبری فرمودند که «نیاز به اصلاح ساختار داریم» که بسیار مهم است و مسئولان باید در این راستا حرکت کنند.

سلیمانی ادامه داد: کارآفرینی خلاقیت و توانایی درونی است که افراد بواسطه‌ی آن ایجاد کار می‌کنند و اهل کپی کردن نیستند؛ چون کپی کاران در این عرصه با شکست مواجه می‌شوند.

وی لازمه موفقیت در کارآفرینی را تداوم و به کمال رساندن یک کار حتی کوچک دانست و تصریح کرد: در مقوله کارآفرینی باید مهارت خود را تا حد اعلا نشان دهیم و به دنبال تولید ارزش باشیم و فقط به قیمت توجه نکنیم.

سلیمانی تاکید کرد: کارآفرین واقعی هیچگاه از اقتصاد مشکل‌دار، درآمد کم و تحریم‌ها ناامید نمی‌شود بلکه کورسوها را نیز می‌بیند و به اهداف خود می‌رسد.

مهندس «سیدغلامرضا حسینی» رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: امروزه ایجاد اشتغال از بزرگترین دغدغه‌های مسئولان نظام است و جوانان خلاق و توانمند می‌توانند با کمک‌های دولت بهترین کسب و کار را برای خود فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه در کارآفرینی ثروت فقط نقدینگی نیست، گفت: ایران با وجود داشتن ثروت‌های زیاد از نظر اقتصادی نسبت به خیلی از کشورها جا مانده است که باید با نگاه کارشناسانه به دلایل این تناقض پی ببریم.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی با تاکید بر اهمیت نقطه شروع در کارآفرینی، تصریح کرد: نمی‌توانیم که در نقطه شروع عالی باشیم اما برای عالی شدن باید شروع کرد و یک کارآفرین موفق برای شروع کردن بهانه نمی‌آورد و فرصت‌ها را از دست نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: برای اشتغال‌آفرینی باید علمی حرکت کرد و مشکل امروز ما این است که نگاه علمی به کسب و کار نداریم و راه برون رفت از این مشکلات تلاش‌های عالمانه است.

در این نشست «مظفر پرنا» قائم مقام تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و «طاهر پیری» معاون تعاون این اداره کل به پرسش‌های دانشجویان و کارآفرینان پاسخ دادند.